Gerdab.IR | گرداب

تکمیل بستر‌های ارتباطی شبکه پرسرعت اولویت دولت سیزدهم

تکمیل بستر‌های ارتباطی شبکه پرسرعت اولویت دولت سیزدهم
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱

معاون وزیر ارتباطات و دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در سفر به استان یزد با اشاره به شکسته شدن رکورد مصرف پهنای باند داخلی، گفت: در دولت سیزدهم موضوعاتی مانند توسعه دولت هوشمند، اقتصاد دیجیتال و تکمیل بستر‌های ارتباطی شبکه پرسرعت کشور در اولویت قرار دارد.

به گزارش گرداب به نقل از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، رضا باقری اصل معاون وزیر ارتباطات و دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در سفر به استان یزد با حضور در بیست و چهارمین نشست سال جاری ستاد نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان، گفت: تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال در دولت سیزدهم، بستر مناسبی برای رشد این نوع اقتصاد در کشور است.

وی افزود: هر استان متناسب با ظرفیت موجود در لایه‌های اقتصاد دیجیتال می‌تواند سهم خود را در این زمینه افزایش دهد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده در زیرساخت ICT استان و دست یابی به رتبه برتر در شاخص توسعه یافتگی فاوا (IDI) خواستار توجه زیست بوم اقتصاد دیجیتال استان و دیجیتالی شدن سایر حوزه‌ها به منظور تحقق رشد اقتصادی این بخش شد.

رکورد مصرف پهنای باند داخلی شکست

باقری اصل با اشاره به شکسته شدن رکورد مصرف پهنای باند داخلی، افزود: در دولت سیزدهم موضوعاتی مانند توسعه دولت هوشمند، اقتصاد دیجیتال و تکمیل بستر‌های ارتباطی شبکه پرسرعت کشور در اولویت قرار دارد.
وی ادامه داد: همکاری مدیران ارشد استان در نهضت توسعه فیبرنوی (FTTH) به منظور دسترسی مردم و کسب و کار‌ها به اینترنت پرسرعت مبتنی فیبر نوری، منجر به رشد اقتصاد دیجیتال با تکیه بر شبکه ملی اطلاعات و افزایش تولید محتوا به ویژه در حوزه گردشگری هوشمند می‌شود.
باقری اصل در کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال، ضمن تشریح سه لایه اقتصاد دیجیتال، خواستار شناسایی ظرفیت‌ها و استعداد‌های استان در هر لایه و تمرکز بر این ظرفیت‌ها برای رشد سریعتر این بخش و افزایش سهم اقتصاد دیجیتال استان شد.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی، سرمایه گذاری و تسهیل فضای کسب و کار، پیش نیاز‌ها و ظرفیت‌های لازم برای تحقق توسعه اقتصاد دیجیتال است، آیین نامه جدید کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال در حمایت از سکو‌های داخلی و کسب و کار‌های دیجیتال و همچنین آیین نامه حمایت از آزادکاران را تشریح کرد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن پاسخ به سوالات و دریافت پیشنهادات مدیران شرکت‌های دانش بنیان و فناور حاضر در جلسه، خواستار همکاری زیست بوم اقتصاد دیجیتال استان با کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال و کمیته‌های تخصصی ۹ گانه ذیل کارگروه به منظور رفع سریع نیاز‌ها و حل مسائل این بخش مهم از اقتصاد کشور شد.

حضور در نشست کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند

در ادامه سفر به استان یزد باقری اصل با حضور در بیست و دومین نشست کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران با اشاره به برنامه‌های شورای اجرایی فناوری اطلاعات و ظرفیت‌های کارگروه تعامل پذیری، به سؤالات حاضرین در حوزه تعاملات الکترونیکی بین نهاد‌های سطح شهر و ایجاد پنجره واحد دسترسی به داده‌های شهری و اتصال به سامانه واحد صدور مجوز‌ها پاسخ داد.

همچنین، روحانی نژاد معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با حضور در این نشست، ضمن اشاره به شروع پروژه ملی توسعه شبکه پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبرنوری بعنوان یکی از پروژه‌های مهم وزارت ارتباطات در دولت مردمی، مطالبی در خصوص توسعه شبکه فیبرنوری شهری و تعامل و همکاری شهرداری‌ها با اپراتور‌های ارتباطی دارای مجوز توسعه FTTH ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، بازدید از کارخانه نوآوری یزد، شرکت پیشگامان عصر ارتباطات، کارخانجات تولیدی فیبرنوری شهید قندی، شرکت جهان الکترونیک و نیکو الکترونیک ازدیگر برنامه‌های معاون وزیر در سفر به استان یزد بود.