Gerdab.IR | گرداب

حمایت از ۲۴ کسب و کار اینترنتی و ۵ سکو

حمایت از ۲۴ کسب و کار اینترنتی و ۵ سکو
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱

معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات گفت: ۲۴ کسب و کار اینترنتی و ۵ سکو حائز شرایط حمایت براساس آیین نامه حمایت از کسب و کار‌های دیجیتال شدند.

به گزارش گرداب، حامد منکرسی در مراسم رونمایی از مرکز تماس ۱۶۴۹ در حمایت از کسب و کار‌های دیجیتال به ارائه گزارش‌هایی در این زمینه پرداخت و گفت: آیین نامه حمایت از کسب و کار‌های دیجیتال مشتمل بر ۱۴ ماده است که در مورد هرکدام وزارت ارتباطات وظایفی را برعهده دارد؛ اولین گام برای تصویب این مصوبه بحث حمایت از کسب و کار‌ها با هدف ایجاد شرایط حداقلی برای آنهاست.

وی افزود: شرایط و وظایف بسته به میزان حضور کاربران، میزان اعتبار و میزان آمادگی‌های نرم افزاری و زیرساختی برای کسب و کار‌ها تقسیم بندی می‌شود.

معاونت سیاستگذاری اعتباربخشی سازمان فناوری ادامه داد: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده ۲۴ درخواست و ۵ سکو حائز این شرایط لازم شدند.

وی اظهار داشت: از مواردی که وزارت ارتباطات در این خصوص مقرر شده انجام دهد حمایتی است که تخفیف در بسته‌های پیامکی و بسته‌های تبلیغاتی را شامل می‌شود. خدمات لجستیکی یکی دیگر از موضوعاتی است که وزارت ارتباطات درباره آن اقدامات لازم را انجام خواهد داد که علاوه بر پست در این زمینه رایزنی‌هایی هم با سایر کاربر‌های پستی انجام شده است.

منکرسی تاکید کرد: خدمات زیرساختی نیازمند تقویت زیرساخت‌ها برای این تعداد از کاربران است. یکی دیگر از مهمترین موضوعاتی انجام شده بحث تسهیلات است که ماده ۷ را شامل می‌شود که در این باره منابعی را وزارت اقتصاد تامین خواهد شد.

وی گفت: موضوع بعدی نشانه هویت است با توجه به اینکه بخشی از این کسب و کار‌ها خانگی هستند، وزارت ارتباطات هماهنگی‌هایی را انجام داده تا این کسب و کار‌ها بتوانند نشانه قابل تاییدی را دریافت کرده و به کسب و کار خود ارتباط دهند که این اعتبار احتمالاً با تیک سبز مشخص می‌شود.

معاون اعتباربخشی سازمان فناوری بیان کرد: موضوع بعدی ارائه خدمات دولت هوشمند است که انجام شده است و نظارت بر حسن اجرای حمایت‌های مصوب با هدف رفع چالش‌های احتمالی در این زمینه است.