Gerdab.IR | گرداب

ممنوعیت درج لینک پلتفرم‌های رقیب در توئیتر

ممنوعیت درج لینک پلتفرم‌های رقیب در توئیتر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱

در تصمیمی عجیب توئیتر درج لینک سایر شبکه‌های اجتماعی را در یک توئیت ممنوع کرد.

به گزارش گرداب، در تصمیمی عجیب توئیتر درج لینک سایر شبکه‌های اجتماعی را در یک توئیت ممنوع کرد. کارشناسان این تصمیم را یکی از عجیب‌ترین و بی‌منطق‌ترین تصمیم‌های این پلتفرم در دوران مالکیت ایلان ماسک می‌دانند.

به نوعی توئیتر با این تصمیم اعلام کرده است که درج لینک سایر شبکه‌های اجتماعی را به چشم ترویج رقیبانش می‌داند. به تازگی پس از به قدرت رسیدن ایلان ماسک در توئیتر، عده‌ای از کاربران این شبکه اجتماعی متن‌محور قصد مهاجرت به پلتفرم‌های دیگر را داشتند. اینکار بیش از پیش در بین کاربران رواج پیدا کرده است و توئیتر آن را به چشم تهدیدی برای خودش می‌بیند.

طبق قوانین جدید توئیتر کاربر نمی‌تواند لینک پروفایلش در شبکه‌های اجتماعی رقیب یعنی فیسبوک، اینستاگرام، ماستادون، تروث سوشال، تریبا، پست و نوستر را چه در یک توئیت و چه در مشخصات اکانت توئیتر خود درج کند. مجازات این کار حذف توئیت و در صورت تکرار قفل شدن حساب و مسدود شدن موقت است.

علاوه براین درج لینک صفحات گردآوری پیوند‌های مختلف یک شخص (مثلا سرویس linktree) هم ممنوع اعلام شده و کاربرانی که به هر نحوی قصد دور زدن این محدودیت‌ها داشته باشند، شامل این قوانین جدید و مجازات‌های آن می‌شوند.

این مسئله رفتار تعدادی از کاربران را در این پلتفرم تغییر خواهد داد. عده‌ای از حساب‌ها در توئیتر صرفا بازنشر و لینک دادن به سایر شبکه‌های اجتماعی است.

توئیتر چند حالت استثنا برای این قوانین قائل شده است. تنها در صورتی کاربر می‌تواند به این شبکه‌های اجتماعی لینک دهد که محتوای کاملا یکسانی در توئیتر و آن شبکه‌های اجتماعی باشد. به عنوان مثال اگر مطلبی در توئیتر منتشر شده باشد و عیناً در شبکه اجتماعی دیگری نیز باشد، لینک دادن به آن مطلب در توئیتر مجاز است. همچنین تبلیغ‌دهنده در توئیت‌هایی که حاوی تبلیغات درون سیستمی توئیتر است، مشمول این قانون نیست.

در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی ممنوعه فقط شامل موارد گفته شده است و هنوز خبری از تیک‌تاک، تلگرام و لینکدین نیست.