رگولاتور فرانسه، این شرکت فناوری را به خاط اسفتاده از کوکیها در مرورگر بینگ متخلف دانست.
به گزارش گرداب، رگولاتوری حریم شخصی فرانسه، شرکت مایکروسافت را جریمه کرده است؛ زیرا که این شرکت دستورالعملهای شفافی برای رد کردن کوکیهای مورداستفاده در حوزه تبلیغات دیجیتال ارائه نکرده است. این بخشی از اقدامات برای اجرای قانون سختگیرانه حفاظت از دادهها در اتحادیه اروپاست و شرکت مایکروسافت بدین خاطر ۶۰ میلیون یورو جریمه شده است.
کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی، رگولاتور حریم خصوصی دیجیتال در فرانسه اعلام کرد که طی تحقیقات متعددی که بر روی موتور جستجوی مایکروسافت، بینگ صورت گرفته است، این سایت کوکیهای تبلیغاتی را بدون رضایت صریح آنها قرار داده است. وبسایت بینگ همچنین به این متهم شده است که گزینهای برد کوکیها بهطور کلی وجود ندارد. برای رد کردن کوکیها کاربر باید چند کلیک مختلف داشته باشد، در حالی که برای پذیرش کوکیها فقط یک کلیک کافی است.
کوکیها اطلاعاتی هستند که وبسایتها از بازدیدکنندگان خود جمعآوری میکنند. اغلب این اطلاعات برای کمک به شخصیسازی تبلیغات دیجیتال استفاده میشود.
شرکت مایکروسافت موظف شده است ظرف سه ماه یک مکانیسم ساده برای امتناع از پذیرش کوکیها وضع کند وگرنه با جریمههای بیشتری روبرو میشود.
_________________________
منبع: بلومبرگ