Gerdab.IR | گرداب

ایلان ماسک: همه شبکه‌های اجتماعی تحت سیطره دولت آمریکا هستند

ایلان ماسک: همه شبکه‌های اجتماعی تحت سیطره دولت آمریکا هستند
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱

مالک توییتر می‌گوید دولت آمریکا به سانسور شدید و جهت‌دهی شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد.

به گزارش گرداب، پس از به قدرت رسیدن ایلان ماسک در توییتر، او به افشای پرونده‌های فساد زیادی درباره همکاری‌های این شبکه اجتماعی با دولت و نهاد‌های اطلاعاتی آمریکایی پرداخته است. حال در توییتی ایلان ماسک بر این نکته تاکید می‌کند که نباید فریب ژست آزادی بیان دولت آمریکا را بخوریم و این حکومت بر روی تمام شبکه‌های اجتماعی دخالت مستقیم دارد.

ایلان ماسک می‌گوید:
«اغلب مردم متوجه اهمیت نکته‌ای که مت [تایبی، خبرنگار افشاگر]می‌گوید، نیستند: «تمام» شرکت‌های شبکه اجتماعی درگیر سانسور شدید به همراه دخالت برجسته و در بعضی زمان‌ها جهت‌دهی آشکار دولت هستند. به‌طور مثال گوگل به‌طور مکرر باعث می‌شود بعضی از لینک‌ها ناپدید شوند».

پس از افشاگری‌های گسترده درباره دخالت‌های سیاسی دولت و آژانس‌های اطلاعاتی آمریکایی در شبکه اجتماعی توییتر، حالا ایلان ماسک می‌خواهد تاکید کند این دخالت‌ها و تلاش برای ایجاد نفوذ از طریق شبکه‌های اجتماعی و الگوریتم‌های آن، منحصر به توییتر نیست و سایر شبکه‌های اجتماعی آمریکایی از جمله گوگل، فیسبوک، اینستاگرام، اسنپ‌چت و ... نیز درگیر مسئله مشابهی هستند.

با افشاگری‌های اخیر معلوم شده است که دولت آمریکا در ترند شدن پرونده‌ها و مواردی در شبکه‌های اجتماعی نقش دارد و کمپین‌های نفوذی در سایر کشور‌ها به راه می‌اندازد. این مسئله به نوعی پرده از جنگ سایبری که آمریکا علیه ایران به راه انداخته بود، بر می‌دارد.