Gerdab.IR | گرداب

840 محصول فناورانه درفن‌بازار ملی سلامت عرضه شد

840 محصول فناورانه درفن‌بازار ملی سلامت عرضه شد
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به صرفه‌جویی یک و هشتم میلیارد دلاری ناشی از تولید محصولات فناورانه داخلی، گفت: فن بازار ملی سلامت فرصتی برای سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی کالاهای ایرانی است.

به گزارش گرداب، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه هفتمین نمایشگاه فن بازار ملی سلامت، گفت: در این نمایشگاه ۸۴۰ محصول فناورانه عرضه شده‌اند که در گذشته بسیاری از این محصولات از خارج وارد می‌شدند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۵ درصد فعالیت‌های دانشگاهی کشور در حوزه سلامت هستند و تولید محصولات فناورانه داخلی موجب یک و هشت دهم میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مجوز ۱۴ پارک علم و فناوری در شورای گسترش داده شده و هفت مرکز نوآوری سلامت امسال افتتاح شده‌اند، افزود: بین دانشگاه و تجارت فاصله ای وجود دارد و این نمایشگاه فرصتی برای سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی محصولات است.

دکتر یونس پناهی؛ معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت نیز گفت: دستاوردهای دانشگاه‌های علوم پزشکی که در سال گذشته در زمینه رفع نیاز مردم فعالیت داشته‌اند، در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی افزود: یک هزار و ۱۲۸ شرکت دانش‌بنیان از حدود هشت هزار شرکت در حوزه سلامت فعال هستند و ۲۷ درصد سهم فروش شرکت‌های دانش‌بنیان متعلق به آنها است.

پناهی گفت: در حال حاضر ۹۸ مرکز رشد، ۱۱ پارک علم و فناوری، ۶۴۷ محصولات سلامت محور، ۲۲۶۶ شرکت‌های مستقر و ۲۰۴۸ اختراعات در حوزه سلامت داریم.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه ایجاد ارتباط مستقیم بین صنعت و دانشگاه است تا تولیدات دانشگاه به صنعت معرفی شوند.

وی گفت: تمام دانشگاه‌های کشور در این نمایشگاه فناورانه حضور دارند و هر دانشگاه چند محصول دانش بنیان معرفی و عرضه کرده است.ر