یک شرکت خدمات مالی آمریکایی کارمندان خود را به دلیل استفاده از پلتفرمهای پیامرسانی مانند واتساَپ و بحث در مورد امور تجاری شرکت در این شبکه اجتماعی، جریمه مالی کرده است.
به گزارش گرداب به نقل از رویترز، شرکت خدمات مالی مورگان استنلی برای کارمندانی که از پلتفرمهای پیامرسانی مانند واتس اَپ برای امور تجارتی شرکت استفاده میکنند، جریمههای مالی اعمال کرده است.
این جریمهها از چندین هزار دلار برای برخی از کارکنان تا بیش از یک میلیون دلار متغیر بود. به گفته یک منبع آگاه، این مبالغ بر اساس عواملی مانند تعداد پیامهای ارسال شده، سابقه کار و اینکه آیا کارمندان قبلاً اخطار دریافت کرده اند یا خیر تعیین میشود.
این اقدام پس از آن صورت میگیرد که شرکت موافقت کرده بود در سال ۲۰۲۱ بهدلیل استفادهی کارمندانش از اپلیکیشنهای پیامرسان خصوصی، مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده پرداخت کند. این کمیسیون در ماه سپتامبر ۱۶ شرکت مالی، از جمله بانکهای بزرگ جهانی را مجموعاً ۱.۸ میلیارد دلار جریمه کرد؛ زیرا کارکنان در مورد معاملات در اپلیکیشنهای شخصی خود بحث و تبادل نظر کرده بودند.
به گفته یک منبع آگاه، برخی از بانکهای جریمه شده به کارمندان گفته اند که حقوق و پاداشهای آینده به افرادی که مشخص شود از کانالهای ارتباطی غیرمجاز استفاده کرده اند؛ تعلق نمیگیرد.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار گفت که شرکت مورگان استنلی اذعان کرده که کارمندانش حداقل از ژانویه ۲۰۱۸ تا نوامبر ۲۰۲۰ از دستگاههای شخصی برای ارسال متن، پیامهای واتس آپ و ایمیل در مورد تجارت شرکت استفاده میکردند؛ حتی مدیران و پرسنل ارشد نیز از دستگاههای شخصی خود برای برقراری ارتباط در مورد موضوعات حساس تجاری استفاده میکنند.