Gerdab.IR | گرداب

هک شدن فهرست «پرواز ممنوع» آمریکا

هک شدن فهرست «پرواز ممنوع» آمریکا
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱

این فهرست که میلیون‌ها ورودی دارد در دارک وب به فروش می‌رسد.

به گزارش گرداب، چند روز گذشته هکری مجموعه‌ای داده‌ها را برای فروش قرار داد که با هک اخیر فهرست «پرواز ممنوع» مرتبط است. این فهرست هک‌شده شامل اطلاعاتی مانند نام و تاریخ تولید ۱.۵ میلیون نفر افرادی است که حق ورود به آمریکا ندارند. همچنین ۲۵۰ هزار نفر از افرادی که هنگام ورود به این کشور باید مراحل امنیتی بیشتری بگذرانند نیز در این لیست حضور دارند.

هک شدن فهرست «پرواز ممنوع» آمریکا

 

فهرست «پرواز ممنوع» زیرمجموعه‌ای از پایگاه داده‌های دولتی این کشور درباره فهرست تروریستی است. این فهرست شامل اطلاعات شخصی متهمین است که توسط مرکز اسناد تروریستی اف بی آی مدیریت می‌شود.

یک هکر سوئیسی نخستین کسی بود که توانست به نسخه ۲۰۱۹ فهرست «پرواز ممنوع» دست پیدا کند و از طریق سرور فرودگاه میشیگان در روز ۱۲ ژانویه این هک انجام شد.
هکر متوجه پایگاه داده‌ای جالب شد. همین که بر روی فایل «NoFly.csv» کلیک کرد، متوجه شد که ۱.۵ میلیون وردی دارد که شامل نام و تاریخ تولد افرادی است که از سوی اف بی آی به عنوان «تروریست‌های شناخته‌شده یا احتمالی» ذکر شدند و مانع از فرود آن‌ها در خاک آمریکا می‌شوند. علاوه بر این در این سرور محرمانه، اطلاعات کارمندان نیز وجود داشت.