Gerdab.IR | گرداب

دوازدهمین مسابقه ملی فناوری نانو برگزار می‌شود

دوازدهمین مسابقه ملی فناوری نانو برگزار می‌شود
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱

دوازدهمین مسابقه ملی فناوری نانو بزرگ‌ترین رقابت علمی با موضوع «علم وفناوری» با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

به گزارش گرداب، ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، بنیاد آموزش فناوری نانو و بنیاد ملی نخبگان با برگزار این رویداد در تلاش هستند تا از میان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی علاقه‌مند، نخبگان نانویی را شناسایی و به ارتقای سطح گفتمان علم و فناوری نانو در دانشگاه‌ها کمک کنند.

«آموزش»، «رقابت» و «توسعه کسب‌وکار در صنعت نانو» مهم‌ترین اهدافی است که این رویداد، در سه مرحله برگزاری دنبال می‌کند.

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزیدگان این مسابقه از جوایز ویژه شامل امتیاز بنیاد ملی نخبگان، مدال مسابقه، مجوز ورود به نانو استارتاپ، مجوز ورود به شبکه مدرسان فناوری نانو، گرنت پژوهشی، گرنت آموزشی و وجه نقد برخوردار می‌شوند.

جوایز دوازدهمین دوره مسابقه ملی فناوری نانو به تفکیک مقطع در دو دسته مقطع کارشناسی و مقطع کل به داوطلبان اعطا می شود. برگزیدگان این مسابقه از جوایز کسب امتیاز نخبگی از طرف بنیاد ملی نخبگان، کسب مجوز حضور در برنامه توسعه فناوری نانواستارتاپ؛ برنامه حمایت از راه‌اندازی استارتاپ‌های نانویی، مجوز حضور در مصاحبه آزمون توانمندی تدریس، اهدای مدال طلا، نقره و برنز مسابقه ملی فناوری نانو و اهدای بیش از یک میلیارد ریال جوایز نقدی و گرنت پژوهشی بهره‌مند می شوند.

مرحله نخست دوازدهمین مسابقه ملی نانو اول تا سوم تیرماه ۱۴۰۲ به صورت غیرحضوری (آنلاین) برگزار و ۳۰۰ نفر برتر این مرحله، وارد مرحله دوم می‌شوند. این نفرات در مرحله دوم که به صورت حضوری در تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۴۰۲ در حوزه‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد، با یکدیگر به رقابت علمی میپردازند. ۳۰ نفر برتر این مرحله (۱۵ نفر برتر مقطع کارشناسی و ۱۵ نفر برتر مقاطع تحصیلات تکمیلی) به مرحله سوم یا کمپ توانمندسازی و رقابت عملی راه خواهند یافت. رتبه‌بندی نهایی برگزیدگان مسابقه پس از پایان مرحله سوم مشخص می شود.

شرکت در این مسابقه محدودیت رشته و مقطع تحصیلی ندارد و منابع آن به صورت مشخص در پایگاه اطلاع رسانی آموزش فناوری نانو قابل‌ مشاهده است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در مسابقه ملی می‌توانند به سایت آموزش فناوری نانو مراجعه کنند.

منبع: ایرنا