Gerdab.IR | گرداب

پیام‌رسان بومی عربستان شروع به کار کرد / «بیم» برنامه‌ای برای تماس صوتی و تصویری

پیام‌رسان بومی عربستان شروع به کار کرد / «بیم» برنامه‌ای برای تماس صوتی و تصویری
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱

«بیم» توسط بزرگترین اوپراتور تلفن همراه این کشور با اهداف برقراری تماس‌های صوتی و تصویری راه‌اندازی شد.

به گزارش گرداب، بزرگترین اوپراتور تلفن همراه عربستان، STC یا شرکت ارتباطات از راه دور سعودی و هولدینگMENA که در زمینه برنامه‌های موبایل فعالیت می‌کند، به تازگی از نخستین پیامرسان بومی این کشور رونمایی کرده است.

این پیامرسان بومی «بیم» (Beem) نام دارد که برنامه‌ای برای تماس صوتی و تصویری است. با افزایش درخواست‌ها برای خدمات ارتباط دیجیتال در این کشور، اپراتور سعودی احساس نیاز کرده که پیامرسانی بومی تولید کند.

این پیامرسان بومی در نمایشگاه فناوری ریاض LEAP2023 رونمایی شد و هدف از آن خدمات شخصی و تجاری در حوزه ارتباطات از راه دور خواهد بود. در توضیحات این برنامه آمده است: «برای کسب‌وکارها بیم یک ابزار ضروری برای همکاری‌های موثر و مدیریت سازمانی است».

این پیامرسان در اپل استور و گوگل استور در دسترس خواهد بود. کاربران اوپراتورهای مخابراتی عربستان نیاز به پرداخت هزینه اضافی ندارند و می‌توانند به‌طور رایگان از این برنامه استفاده کنند.

پیامرسان بومی عربستان شروع به کار کرد

کاربران از طریق این پیامرسان بومی می‌توانند تا 90 درصد هزینه بر تماس‌های اینترنتی و 40 درصد هزینه بر تماس‌های داخلی را کاهش دهند؛ شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند از هزینه‌های عملیاتی خود بکاهند.

اپلیکیشن بیم مدعی است که یک پیامرسان با کیفیت است که تماس‌ تصویری‌ و صوتی را به شکل شخصی و گروهی ارائه می‌کند. همچنین فیلترهای محبوب ویدیو را نیز پشتیبانی می‌کند. قابلیت استیکر ساختن تنها با یک کلیک داخل برنامه، از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این برنامه است.

بیم همچنین از ابزارهای جالبی در حوزه مدیریت کسب‌وکارها برخوردار است. قابلیت «Drive» پکیج اداری Office را برای پشتیبانی از فایل‌های متنی، جدول‌ها و پاورپوینت‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از این طریق کاربران می‌توانند به‌طور گروهی بر ویرایش یک فایل اقدام کنند. این برنامه همچنین امکان برگزاری میتنیگ‌های ویدیویی و برنامه‌ریزی برای اجرای آنها تا سقف 150 کاربر به طور همزمان را داراست. بیم همچنین ابزار مدیریت وظایف و تقویم سازمانی را دارد که می‌تواند به برنامه‌های دیگر متصل شود.

این برنامه همچنین از نسخه‌های ویندوز و مک نیز برخوردار است..

به سوی پیامرسان‌های بومی

اما این اقدام را باید بیش از هرچیز تلاش مسئولان حوزه ارتباطات عربستان برای بومی کردن فناوری‌های فضای مجازی دانست. این اقدام با هدف بالا بردن اعتماد به نفس کسب‌وکارهای بومی در این کشور است. عربستان سعودی می‌خواهد از طریق فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، تمرکز اقتصاد این کشور بر روی فروش نفت را کمتر کند.

بازار ابزارهای ارتباطی اینترنتی در عربستان سعودی رشد زیادی داشته است و به یک ابزار محبوب ارتباطی هم برای کسب‌وکارها و هم افراد تبدیل شده است. حال بزرگترین اوپراتور تلفن همراه این کشور به دنبال این است که تقاضای موجود در بازار را از طریق محصولی بومی برطرف کند.

اما چه عواملی باعث رشد صنعت پیامرسان‌های بومی در عربستان شده است؟

مهم‌ترین دلیل را باید حمایت دولتی دانست. دولت عربستان به‌طور فعالانه مشغول به پذیرش فناوری‌های بومی است و اقدامات متعددی برای رشد بازار این پیامرسان‌ها انجام داده است. افزون بر این یکی از دلایل دیگر افزایش ضریب نفوذ اینترنت در بین مردم این کشور است. با افزایش دسترسی به اینترنت پرسرعت در این کشور حالا استفاده از پیامرسان‌ها راحت‌تر و در دسترس‌تر صورت می‌گیرد.

پیامرسان بومی عربستان شروع به کار کرد

پیامرسان‌های بومی عربستان سعودی با تمرکز بر کم کردن هزینه‌ها وارد بازار رقابتی شده‌اند. به‌طور کلی ابزارهای دیجیتال نسبت به ابزارهای سنتی هزینه‌ها را کاهش می‌دهند و حالا پیامرسان بومی سعودی با تضمین برقراری امنیت و برطرف کردن نیازهای مدیریتی، به دنبال کاهش هزینه‌های سازمان‌ها و شرکت‌ها است.