Gerdab.IR | گرداب

به‌روز شدن مشاغل بر مبنای تکنولوژی‌های جدید

به‌روز شدن مشاغل بر مبنای تکنولوژی‌های جدید
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱

معاون وزیر کار با بیان اینکه مهارت‌های حرفه‌ای هر پنج سال باید بر مبنای تکنولوژی‌های جدید به‌روز شوند، ایجاد مجتمع‌های مهارتی در اتاق‌های تعاون را در تربیت نیروی ماهر و متخصص موثر خواند.

به گزارش گرداب، غلامحسین حسینی نیا،‌ مهارت ‌آموزی و مشاغل آینده و آینده مشاغل را سه رویکرد مهم این سازمان برشمرد و افزود: توجه به آموزش‌های مهارتی یکی از شاخص های بارز مدیران آینده‌نگر و تحول گراست و در این راستا ایجاد جریان ملی مهارت آموزی، توسعه کیفیت آموزش‌های مهارتی به منظور رشد اقتصادی پایدار و منطبق با نیاز بازار کار و تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه سرمایه انسانی دارای صلاحیت حرفه‌ای و شایستگی‌های لازم ضرورتی انکارناپذیر در حوزه مشاغل آینده است، تاکید کرد: در جوامع در حال توسعه و توسعه یافته یکی از مهمترین عناصر در ارتقای بهره‌وری و کیفیت تولید سرمایه‌های انسانی است، به همین منظور بالا بردن سطح مهارت منابع انسانی و کارگران در سطوح مختلف نقش موثری در ایجاد ارزش افزوده و افزایش کیفیت محصولات دارد.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، مهارت‌های حرفه‌ای هر پنج سال باید بر اساس تکنولوژی‌های جدید به روز شوند و در این راستا سازمان فنی و حرفه ای در کنار مهارت‌های سخت، مهارت‌های نرم را هم مدنظر قرار داده است.

حسینی نیا در عین حال به ظرفیت بالای بخش تعاون اشاره کرد و گفت: با توجه به سهم بسزای بخش تعاون در رشد و توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار و تولید ناخالص داخلی، راه‌اندازی مجتمع‌های مهارتی در اتاق‌های تعاون می‌تواند به تربیت نیروی متخصص و ماهر کمک کند.