Gerdab.IR | گرداب

اتصال حدود ۹۳ درصد دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

اتصال حدود ۹۳ درصد دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: راه اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند آرزویی بود که در قدم اول راه اندازی شده و حدود ۹۳ درصد دستگاه‌ها به این پنجره متصل هستند و حدود ۳۰۰۰ خدمت هم از این طریق به مردم ارایه می‌شود که این اتفاق بزرگی است.

به گزارش گرداب، عیسی زارع پور در نهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت اظهار کرد: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات حوزه‌ای است که همه عرصه زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده و انقلابی در همه حوزه‌ها و به سرعت تغییراتی را به نفع مردم ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف هم انقلاب صنعتی مطرح است که همه توسط ابزار‌های نوین ارتباطی ایجاد شده است. در دولت سیزدهم هم درک صحیحی از این موضوع وجود داشت و بر اساس تاکیدات و تکالیفی که شده ما اقتصاد دیجیتال را دنبال می‌کنیم. در این دولت کارگروه ویژه‌ای تشکیل شده تا بتوان موانع موجود در زمینه اقتصاد دیجیتال را برطرف کنیم و ظرفیت‌های خوبی در دولت برای رفع موانع وجودد دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در یک دهه گذشته به حوزه اینترنت ثابت توجهی نشده است، تشریح کرد: هدف گذاری مهم در این زمینه پروژه فیبر نوری منازل است که مقرر شده تا پایان دولت سیزدهم ۸۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند و اکنون دو و نیم میلیون نفر تحت پوشش قرار دارند و در نظر داریم سال آینده به ۱۰ میلیون نفر برسانیم.
زارع پور تاکید کرد: نزدیک به ۹۰ درصد روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که در ابتدای این دولت ۸۰ درصد بود و در ماه‌های اخیر روستا‌های زیادی به این شبکه متصل شده اند و در نظر داریم تا پایان شهریور سال آینده همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را به شبکه متصل کنیم.

وی با اشاره به اتصال دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تاکید کرد که هدف گذاری شده تا پایان سال ۱۴۰۲ همه خدمات دولتی از این طریق ارایه شود و تنها ۲۰ درصد به صورت هوشمند ارایه شود و این یک امکان برای مردم است.