Gerdab.IR | گرداب

تاثیر مهارت‌های دیجیتالی در آینده‌ی کاری

تاثیر مهارت‌های دیجیتالی در آینده‌ی کاری
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱

از آنجایی که افراد بیشتری به دنبال تغییر مسیر‌های شغلی خود هستند، دسته‌ای گسترده از مهارت‌ها وجود دارد که کارفرمایان به دنبال آن هستند؛ مهارت‌های دیجیتال.

"پایگاه رسانه‌ای گرداب جهت اطلاع و افزایش دانش و سواد فضای مجازی مخاطبان خود و به ویژه دانشجویان، پژوهشگران و تصمیم‌گیران، ترجمه‌هایی در این زمنیه منتشر می‌کند. بدیهی است انتشار این مطالب، لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست."

به گزارش گرداب، موسسه Remote بیش از ۵۰۰ کارفرما و کارمند در صنایع دیجیتال را مورد بررسی قرار داد تا به این نتیجه برسد که کدام مهارت‌های دیجیتال برای کسانی که به دنبال شغل جدید هستند، معنادارتر است.

در آن نظرسنجی، ۲۸ درصد از پاسخ‌دهندگان، مهارت‌های مربوط به رسانه‌های اجتماعی را به عنوان مهم‌ترین چیزی که می‌توان به کار برد، ذکر کردند. کارفرمایان نیز به دنبال افرادی هستند که حضور شرکت خود را در رسانه‌های اجتماعی مدیریت کنند، به ویژه در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، لینکدین، تیک تاک و فیس بوک.
کارمندانی که به خوبی با فعالیت در کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی آشنا هستند، برای شرکت‌هایی که به دنبال گسترش مخاطبان خود و دسترسی به مصرف کنندگان جوان هستند، مفید هستند.

طبق این نظرسنجی مهارت دارای رتبه‌ی دوم پس از رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی دیجیتال است، زیرا ۲۷ درصد از پاسخ دهندگان این مهارت را به عنوان یک مهارت ضروری ذکر کردند. افرادی که دارای مهارت‌های بازاریابی دیجیتال هستند، فهم عمیقی از بازاریابی ایمیلی و تجزیه و تحلیل داده‌ها دارند و درک می‌کنند که چگونه این عوامل شرکت را به جلو می‌برند.

از میان کارفرمایانی که به این نظرسنجی پاسخ دادند، ۲۱ درصد به طور فعال به دنبال کارمندان بالقوه‌ای هستند که بتوانند نقش‌هایی مانند مدیریت پروژه دیجیتال را انجام دهند. مهارت‌های کسب و کار دیجیتال نیز برای کارفرمایان ضروری است، زیرا ۲۱ درصد آن‌ها به دنبال کارمندانی با این مهارت‌ها هستند.

با نگاهی بیشتر به آینده‌ی مهارت‌های دیجیتال، پاسخ‌دهندگان نظرسنجی فکر می‌کنند که مهارت‌های متمرکز بر نوآوری برای استخدام کارکنان در محل کار بسیار مهم‌تر خواهد بود. حدود ۳۷ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که توسعه نرم افزار مهمترین کار دیجیتالی در آینده خواهد بود، اگرچه در حال حاضر تنها به عنوان سومین مهارت مهم در این زمینه ذکر می‌شود. مهندس نرم‌افزار (۳۶ درصد)، رئیس بخش اتوماسیون (۲۱ درصد) و مهندس یادگیری ماشینی (۱۹ درصد) از دیگر مشاغلی بودند که کارفرمایان و کارمندان فکر می‌کردند که در آینده مهم خواهند بود.

همانطور که محل کار و جامعه‌ی ما بیشتر و بیشتر به فناوری وابسته می‌شود، کارمندان و کارفرمایان به دنبال استفاده از این مهارت‌های فنی برای بهبود کسب و کار خود هستند. برای این منظور، ابزار‌های دیجیتالی زیادی وجود دارد که کارکنان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

طبق نظرسنجی (Remote ) ۲۹درصد از پاسخ دهندگان از Adobe Creative Suite در کار‌های روزمره خود در صنعت فناوری استفاده می‌کنند. ایمیل‌های حرفه‌ای گوگل (۲۳ درصد)، کانوا (Canva) (۲۰ درصد) و جیرا (Jira) (۱۷ درصد) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

منبع: zdnet.com