Gerdab.IR | گرداب

هشدار مقام آمریکایی: ۱۳ سالگی زمان مناسبی برای ورود به شبکه‌های اجتماعی نیست

هشدار مقام آمریکایی: ۱۳ سالگی زمان مناسبی برای ورود به شبکه‌های اجتماعی نیست
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱

سخنگوی ارشد دولت آمریکا در حوزه مسائل بهداشت عمومی از رویکرد شبکه‌های اجتماعی انتقاد کرد.

به گزارش گرداب، ویوک مورتی، جراح کل ایالات متحده آمریکا معتقد است که ۱۳ سالگی زمان بسیار زودی برای حضور در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی است؛ زیرا کودکان در این سن هنوز در حال شناخت خود و پیدا کردن هویت‌شان هستند.

جراح کل ایالات متحده آمریکا رئیس عملیاتی سپاه خدمات بهداشت عمومی آمریکاست و سخنگوی ارشد دولت فدرال در خصوص مسائل بهداشت عمومی قلمداد می‌شود.
متا، توییتر و اکثر شبکه‌های اجتماعی به کودکان ۱۳ سال به بالا اجازه حضور در این پلتفرم‌ها را می‌دهند.

ویوک مورتی می‌گوید:
«من شخصا بر پایه داده‌هایی که دیدم معتقدم ۱۳ سال زمان بسیار زودی است ... اکنون بسیار اهمیت دارد که بسیار در این زمینه با احتیاط باشیم و ببینیم چطور آن‌ها عزت نفس خود و ارتباطاشان با دیگران را شکل می‌دهند. حضور در شبکه‌های اجتماعی در این سن باعث می‌شود فعالیت‌های اجتماعی کودک مختل شود».

گسترش تعداد نوجوانانی که به‌طور مداوم از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند باعث شده محققان و متخصصان زیادی نسبت به این مسئله هشدار دهند. پژوهش‌های زیادی در این زمینه منتشر شده است که نشان می‌دهد حضور نوجوانان در شبکه‌های اجتماعی برای سلامت روان آن‌ها مضر است.

این مقام آمریکایی با پذیرش دشواری وظیفه دور نگه‌داشتن کودکان از این شبکه‌های اجتماعی و محبوبیت بالای آنها، می‌گوید پدرمادر‌ها با داشتن یک رویکرد واحد و همبستگی با هم می‌توانند به موفقیت برسند.
«اگر والدین با یکدیگر متحد شوند و به شکل یک گروه عمل کنند و بگویند ما اجازه نمی‌دهیم کودکان‌مان قبل از ۱۶ یا ۱۷ یا ۱۸ سالگی یا هر سن دیگری که مناسب می‌دانند، از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند، این استراتژی بسیار کارآمد است تا اطمینان حاصل شود که کودکان شما در برابر خطر قرار نمی‌گیرند».

منبع: سی ان ان