خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات از امکان پرداخت مبتنی بر ریال دیجیتال در کسبکارهای اینترنتی خبر داد.
به گزارش گرداب به نقل از خانه ملت، خوانساری در جلسه بررسی آییننامه حمایت از کسبوکارهای اقتصاد دیجیتال درباره امکان پرداخت مبتنی بر ریال دیجیتال توضیح داد.
خوانساری گفت: در این بخش نسخه آزمایشی آماده شده و در حال گذراندن مراحل تست برای نسخه عملیاتی است. همچنین سه بانک به صورت پایلوت این موضوع را در اپلیکیشنهای خود پیاده کردهاند.
جلسه بررسی آییننامه حمایت از کسبوکارهای اقتصاد دیجیتال با حضور فاطمه قاسم پور عضو کمیسیون اجتماعی و فاطمه رحمانی نماینده مردم مشهد و کلات و همچنین جمعی از مسئولان وزارتخانههای ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد و امور دارایی و صمت و برخی صاحبان کسبوکارهای مجازی برگزار شد.
در ادامه این جلسه محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گزارشی ابعاد آییننامه حمایت از کسبوکارهای اقتصاد دیجیتال را تشریح کرد و گفت: براساس این آییننامه وزارت ارتباطات تکالیفی را برعهده دستگاههای مختلف گذاشته است.
وی با اشاره به برخی تکالیف دستگاههای اجرایی درباره حمایت از کسبوکارهای فضای مجازی گفت: این وزارتخانه انجام مکاتبات به منظور معرفی نماینده تام الاختیار با کلیه وزرای دستگاههای دارای تکلیف را مدنظر قرار داده و تاکنون ۱۰ جلسه به صورت منظم با نمایندگان معرفی شده برگزار کرده است.
خوانساری با بیان اینکه تدوین شاخصهای ارزیابی سکوهای مشمول و برگزاری فراخوان و ارزیابی و معرفی سکوهای مشمول از جمله نکات آییننامه فوق است، گفت: براساس این آییننامه سایت ۱۶۴۹ راه اندازی و مرکز تماسی در این بخش مستقر شده است. همچنین تاکنون ۳ جلسه برای تدوین دستورالعمل ارسال پیامک تبلیغاتی و استفاده از ظرفیت کانونهای تبلیغاتی برگزار شده است. علاوه بر این جلسات متعددی میان هر یک از دستگاهها با سکوهای مشمول داوطلب، اجرای پایلوت تکالیف مربوطه انجام شده است.
معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به شناسایی سکوها و سطح بندی آنها در آییننامه فوق اظهار کرد: پیرامون این مبحث بانک مرکزی با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی از طریق شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت بانک ها، خدماتی نظیر پرداخت مستقیم، حساب امانی، کیف پول الکترونیک را در اختیار سکوها قرار خواهد داد.
وی در ادامه با اشاره به تکالیف سازمان صداوسیما جهت حمایت از توسعه سکوهای داخلی گفت: صداوسیما به واسطه آییننامه فوق، موظف است تبلیغ و معرفی سکوهای مشمول را مدنظر قرار دهد، همچنین در این آییننامه مقرر شده انتقال کلیه تعاملات سازمان صداوسیمای ایران با مردم در سکوهای داخلی مدنظر قرار گیرد که این مسئله به نسبت خوبی انجام شده و، اما در برخی موارد به طول انجامیده است.
وی با اشاره به همکاری وزارت ارتباطات با شرکت ملی پست در راستای حمایت از کسبوکارهای فضای مجازی گفت: در این راستا بستههای تشویقی برای خدمات پستی مدنظر قرار گرفته و براساس تعامل صورت گرفته شرکت پست ۲۰ درصد به کسبوکارهای داخلی در راستای ارسال مرسولات تخفیف خواهد داد.