Gerdab.IR | گرداب

روسیه صفحات آژانس‌های امنیتی آمریکا را مسدود کرد

روسیه صفحات آژانس‌های امنیتی آمریکا را مسدود کرد
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱

صفحات «جایزه برای برقراری عدالت» اف‌بی‌آی و سیا آمریکا به دستور رگولاتور روسیه مسدود شده است.

به گزارش گرداب، رگولاتور اینترنتی روسیه روسکوماندزور دسترسی کاربران این کشور به بخشی از وب‌سایت‌های دولتی آمریکا را مسدود کرده است. وب‌سایت‌های سیا و اف‌بی‌آی از جمله موارد اصلی ذکر شده است.

دلیل این اقدام روسیه رواج اخبار جعلی درباره ارتش روسیه و بی‌اعتبار کردن آن‌ها بوده است. این رگولاتور همچنین دسترسی به وب‌سایت‌های دولتی کشور‌های متخصام را به خاطر پخش محتوا‌های غیرواقعی برای بی‌ثبات کردن وضعیت سیاسی و اجتماعی این کشور مسدود کرده است. این منابع اطلاعات غیرواقعی و بی‌اهمیت منتشر می‌کردند و همچنین تلاش می‌کردند تا ارتش روسیه را بی‌اعتبار سازند.

برنامه «جایزه برای برقراری عدالت» یک چارچوب دولتی در آمریکا است که به افرادی که اطلاعاتی به اشتراک بگذارند که به امنیت ملی آمریکا کمک کنند، پول پرداخت می‌کنند و مدتی چندین افسر اطلاعاتی روسیه را در فهرست خود قرار داده بود. این برناهم به تازگی دستگیر شدن اعضای گروه باج‌افزاری هایو (Hive) را با خوشحالی اعلام کرده بود و اعلام کرد که حاضر است ۱۰ میلیون دلار برای اطلاعات درباره نهاد‌های مشابه پرداخت کند.

روسیه این اقدام آمریکا را مداخله در کشور خود و زیر سوال بردن تمامیت حاکمیتی قلمداد کرده و اقدام به مسدود کردن وب‌سایت این برنامه دولتی نموده است.


منبع: therecord