Gerdab.IR | گرداب

زارع‌پور: ۱۰ ماهواره آماده پرتاب داریم / اتصال پیام‌رسان‌های داخلی تا آخر ماه

زارع‌پور: ۱۰ ماهواره آماده پرتاب داریم / اتصال پیام‌رسان‌های داخلی تا آخر ماه
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲

زارع‌پور با توجه به مصوبات شورای عالی فضایی از آمادگی پرتاب و تست ۱۰ ماهواره و همچنین اتصال سه پیام‌رسان داخلی برای سهولت ارتباط کاربران تا پایان فروردین ماه خبر داد.

به گزارش گرداب، وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: تا پایان فروردین با به روزرسانی‌هایی که بله، ایتا و آیگپ منتشر می‌کنند، این پیام رسان‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند تا کاربران این پیام رسان‌ها بتوانند به راحتی به همدیگر پیام دهند.

وی همچنین افزود: در سال ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه شورای عالی فضایی برنامه مفصلی برای توسعه صنعت فضایی کشور داریم و الان ۱۰ ماهواره و محموله فضایی آماده تست و پرتاب داریم و چندین ماهواره نیز در دست طراحی و ساخت هستند.

زارع پور با اظهار امیدواری نسبت به اینکه سال جاری سال پرباری در حوزه صنعت فضایی است، تصریح کرد: هدف وزارت ارتباطات این است که خدمات و توانمندی‌هایی که در حوزه فضایی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد را در گام اول در اختیار کشور‌های همسایه و کشور‌های اسلامی قرار دهیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: هدفگذاری بر این است که انشاالله تا پایان کار این دولت خدمات ساخت و پرتاب ماهواره را در لایه لئو را تجاری کنیم و در اختیار کشور‌های دیگر قرار دهیم.