بیش از چهار و نیم میلیارد استعلام الکترونیکی، میان دولتیها و کسب و کارها در سال گذشته ثبت شد.
به گزارش گرداب، گذرگاه عمومی ﺧﺪﻣﺎت دوﻟﺖ (PGSB) سال پرکاری را پشت سر گذاشت. این گذرگاه که محلی برای انجام استعلامات الکترونیکی میان دولت و کسب و کارها است، در سال گذشته شاهد ثبت بیش از چهار میلیارد و 500 میلیون تراکنش بود.
آمار تفکیکی تراکنشهای گذرگاه عمومی ﺧﺪﻣﺎت دوﻟﺖ از آغاز تا پایان سال 1401 نشان میدهد، ماه خرداد با انجام حدود 63 میلیون تراکنش و ماه بهمن با بیش از 694 میلیون تراکنش به ترتیب کمکارترین و پرکارترین ماههای سال را به خود اختصاص دادهاند. اما در ادامه، آمار کمی تفکیکیتر در ماه بهمن حاکی از این است که در پرتراکنشترین ماه گذرگاه PGSB در سال گذشته، تعداد 346 سرویس ارائه شده، 45 دستگاه سرویس دهنده و 677 دستگاه سرویس گیرنده فعالیت داشتهاند.
بر این اساس، سرویسدهندههای برتر در بازه زمانی فروردین تا اسفند که در مجموع 46 دستگاه را تشکیل میدهند، اعم از وزارت کشور، سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان اداری و استخدامی کشور هستند. همچنین وزارت آموزش و پرورش و دو شرکت اسنپ و تپسی در میان 684 دستگاه، عنوان برترین سرویس گیرندهها را به خود اختصاص دادهاند.
خدمات پرکاربرد مورد استفاده در گذرگاه عمومی خدمات دولت که در مجموع باعث شکلگیری بیش از چهار و نیم میلیارد تراکنش در سال گذشته شدند، به طور کلی شامل سرویسهای وزارت کشور نظیر سرویس استعلام بیماری کرونا سکوی ایران من، سرویس ارسال پیام کوتاه دولت همراه و سرویس سپ(سامانه پیگیری) و یا همان سامانه نظرسنجی سازمان ادارای و استخدامی کشور است.