Gerdab.IR | گرداب

تشکیل گروه ویژه هوش مصنوعی در وزارت امنیت داخلی آمریکا

تشکیل گروه ویژه هوش مصنوعی در وزارت امنیت داخلی آمریکا
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرده است که نخستین گروه ویژه و عملیاتی هوش مصنوعی را در نهاد‌های امنیتی آمریکا راه‌اندازی کرده است.

به گزارش گرداب، هدف از این گروه عملیاتی حفاظت مردم این کشور از خطرات امنیتی ناشی از فناوری‌های روز دنیا در حوزه هوش مصنوعی است. در ماه‌های اخیر با انتشار و رواج چت‌بات‌هایی مانند چت‌جی‌پی‌تی هوش مصنوعی به ترند اصلی دنیای فناوری تبدیل شده است.

وزیر امنیت داخلی الخاندرو مایورکاس می‌گوید با افزایش رقیبان در این حوزه و به‌کارگیری نوآوری‌ها در زمینه هوش مصنوعی، شناسایی خطرات جدید باید از جمله اهداف مهم وزارت امنیت داخلی باشد. مایورکاس می‌گوید:
«ما باید به شیوه‌های متعددی به خطرات احتمالی و ویرانگر هوش مصنوعی پاسخ دهیم و در انبار اسلحه خود ابزار‌های روزی داشته باشیم که بتوانیم با این خطرات مقابله کنیم. این گروه ویژه کارکرد‌های اصلی هوش مصنوعی را که ممکن است برای اهداف ملی ما آسیب‌رسان باشند، بررسی می‌کنند».

مایورکاس گفت: گروه ویژه هوش مصنوعی همچنین بررسی خواهد کرد که چگونه می‌توان از این فناوری برای انجام کار‌های بهتری مانند غربالگری محموله‌های وارد شده به کشور برای کالا‌های غیرقانونی مانند فنتانیل یا محصولات ساخته شده با نیروی کار استفاده کرد.

مایورکاس همچنین بر تلاش‌ها برای استفاده از هوش مصنوعی برای ایمن کردن شبکه‌های برق و سیستم‌های تامین آب تاکید کردو گفت: بیم آن می‌رود که هر دوی آن‌ها اهداف بالقوه دشمنان باشند. سرعت سریع تغییرات تکنولوژیکی مستلزم آن است که امروز نیز اقدام کنیم.

مایورکاس گفت: کارگروه جدید ممکن است پتانسیل استفاده از هوش مصنوعی برای اهداف مخرب را نیز بررسی کند و راه‌هایی برای دفاع در برابر آن‌ها بیابد. او گفت که هر اقدامی برای تنظیم مقررات هوش مصنوعی باید نقطه‌ای درست پیدا کند تا دولت در آن بتواند نرده‌های محافظ را بدون خفه کردن نوآوری توسعه دهد.


منبع: سایبرنیوز