Gerdab.IR | گرداب

به علت عدم همکاری با دولت؛

تلگرام در بزریل مسدود شد

تلگرام در بزریل مسدود شد
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

پس از آنکه تلگرام از ارائه اطلاعات تماس گروهی با "محتوای نئونازی" به دولت برزیل خودداری کرد، دادگاهی در این کشور به گوگل، اپل و چهار شرکت مخابراتی برزیلی دستور داد تا این پیام‌رسان را از پلتفرم‌های خود حذف کنند.

به گزارش گرداب، به نقل از فرانس ۲۴، فلاویو دینو، وزیر دادگستری برزیل گفت: دادگاه این کشور، پیام‌رسان تلگرام را به دلیل عدم همکاری نسبت به فعالیت یک گروه نئونازی، روزانه به پرداخت ۱۹۸ هزار دلار جریمه کرده و همچنین فعالیت‌های تلگرام را در برزیل موقتا به حالت تعلیق درآورده است.

به گفته مقامات برزیل، اگرچه تلگرام برخی از اطلاعاتی را که دولت این کشور درخواست کرده بود، ارائه داده، اما از در اختیار گذاشتن شماره تلفن‌های اعضای این گروهی که "محتوای نئونازی" دارد، خودداری کرده است.

طبق گزارش راشا تودی، این درخواست دولت برزیل از تلگرام پس از آن انجام شد که یک نوجوان ۱۶ ساله در ماه نوامبر چهار نفر را با ضرب گلوله کشت و تعدادی را در دو مدرسه زخمی کرد. طی تحقیقات پلیس مشخص شد که این نوجوان ۱۶ ساله مشغول انتشار مطالب "یهودستیزی" در گروه‌های تلگرامی بوده است.

همچنین گزارش شده است که این نوجوان در گروه‌های تلگرامی نفرت‌پراکنی می‌کرده، آموزش قتل و بمب‌های دستی می‌داده و در حال ترویج آرمان‌های نئونازی بوده است.

دادگاه عالی برزیل دو سال پیش در پاسخ به درخواست‌های مکرر پلیس این کشور مبنی بر پرهیز از همکاری مقامات برزیلی با تلگرام، دستور فیلتر این پیام رسان را صادر کرد.

پخش گزارشی در برنامه «فنتستیکو» تلویزیون برزیل نشان داد که تلگرام برای تبلیغ سخنان نفرت‌انگیز، قاچاق مواد مخدر، تجارت پول‌های تقلبی، تبلیغات نازی‌ها و فروش گواهی‌های واکسیناسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیش از این، تلگرام به تصمیمات دادگاه برزیل برای مسدود کردن نمایه‌هایی که به عنوان انتشار دهندگان اطلاعات نادرست به آن‌ها اشاره شده، پاسخ نداده بود.