Gerdab.IR | گرداب

آمریکا خطرات نظارت بر کارمندان را ارزیابی می‌کند

آمریکا خطرات نظارت بر کارمندان را ارزیابی می‌کند
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

برخی شرکت‌های آمریکایی از ابزار‌های خودکار برای نظارت و ردیابی کارمندان خود استفاده می‌کنند. در ابتکاری جدید دولت بایدن به ارزیابی "خطرات جدی" می‌پردازد که ممکن است برای این کارمندان به وجود بیاید.

به گزارش گرداب، استفاده از این ابزار‌های ردیابی خودکار از زمان عادی‌سازی دورکاری در طول همه گیری کووید ۱۹ رایج‌تر شده است. این ارزیابی روز دوشنبه در یک پست وبلاگی توسط دفتر سیاست علم و فناوری کاخ سفید (OSTP) راه‌اندازی شد.

درخواست عمومی برای اطلاعات (RFI) به آژانس کمک می‌کند تا "تجارب دست اول کارگران و کارمندان" را درک کند و در عین حال به اطلاع‌رسانی سیاست‌های جدید و تقویت بهترین شیوه‌ها در روابط "کارفرمایان، اتحادیه‌های کارگری، فروشندگان فناوری، توسعه دهندگان و سایر افراد در جامعه مدنی" کمک کند.

آژانس گفت: «جمع‌آوری بینش‌های ارزشمند از مردم از طریق این درخواست به ایجاد اقتصادی کمک می‌کند که از مشاغل با درآمد خوب حمایت می‌کند، جایی که با کارگران با احترام و کرامت رفتار می‌شود و فرصت تشکیل و عضویت در اتحادیه‌ها را به آن‌ها می‌دهد. همچنین کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که فناوری‌های جدید محل کار، محیط‌های کاری عادلانه را ارتقا می‌دهند و از تعهد دولت به پیشبرد برابری نژادی حمایت می‌کنند».

این نظرسنجی که تا ساعت ۵ بعدازظهر، ۱۵ ژوئن ۲۰۲۳ برای عموم آزاد خواهد بود، همچنین به دنبال بازخورد در مورد نحوه اجرای فناوری نظارت توسط کارفرمایان و نحوه توسعه آن توسط فروشندگان نرم افزار است.

آژانس به تحقیقی که در سال ۲۰۲۲ توسط نیویورک تایمز به نام "ظهور نظارت بر محل کار" اشاره کرد که نشان می‌داد بیش از دو سوم از بزرگترین کارفرمایان بخش خصوصی کشور کارگران را برای ارزیابی بهره وری آن‌ها ردیابی می‌کنند.
پست وبلاگ چندین نمونه از ابزار‌های ردیابی را که در میان حرفه‌ها و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، فهرست کرده است، از جمله:

• وکلا با وب‌کم‌هایی که چشم را ردیابی می‌کنند، روی صفحه نمایش خود تمرکز می‌کنند تا فعالیت خود را انجام دهند.
• پرستاران ملزم به پوشیدن نشان‌های شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) برای ردیابی موقعیتشان هستند.
• رانندگان تحویل توسط میزان شتاب، سرعت و مکان نظارت می‌شوند.
• کارکنان مرکز تماس توسط رایانه‌ای که وضعیت عاطفی مشتریان را قضاوت می‌کند، نظارت می‌شوند.
• ضربه‌های کلید، تاریخچه چت و ایمیل‌های کارکنان اداری توسط نرم‌افزار ارزیابی نصب شده بر روی رایانه‌های شرکت ردیابی می‌شوند.
• سرعت کار بسته‌بندان انبار توسط اسکنر‌هایی که استفاده می‌کنند نظارت می‌شود.

آژانس گفت: «نظارت بر گفتگو‌ها می‌تواند کارگران را از اعمال حقوق خود برای سازماندهی و چانه زنی جمعی با کارفرمایان باز دارد و هنگامی که با تصمیمات کارفرما در مورد پرداختها، انضباط و ترفیع کارمندان همراه باشد، نظارت خودکار می‌تواند منجر به رفتار متفاوت یا تبعیض‌آمیز با آن‌ها شود.»

منبع: cybernews