Gerdab.IR | گرداب

فراخوان حامیان تیک‌تاک برای جلوگیری از ممنوعیت آن در ایالت مونتانا

فراخوان حامیان تیک‌تاک برای جلوگیری از ممنوعیت آن در ایالت مونتانا
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

حامیان تیک‌تاک برای جلوگیری از ممنوعیت آن در ایالت مونتانا فراخوانی راه‌اندازی کردند و در متنی که تهیه شده است اعلام شده که تیک‌تاک می‌تواند باعث رشد کسب‌وکار‌های این شهر شود.

به گزارش گرداب، به تازگی ایالت مونتانا دستور ممنوعیت پلتفرم تیک‌تاک را صادر کرد. این اقدام پس از ماه‌ها تلاش و هشدار نهاد‌های حکومتی مختلف در آمریکا درباره پلتفرم تیک‌تاک صورت گرفت. پیش از این نیز در سال ۲۰۲۰ دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا دستور توقف تیک‌تاک را داده بود که پس از آن به دلیل مشکلات حقوقی این تصمیم، اجرای آن لغو شد.

حال موسسه Davis Wright Tremaine که در سال ۲۰۲۰ با ارائه شکایت کاربران تیک‌تاک در آمریکا به دادگاه جلوی اجرای فرمان ترامپ را گرفت، یک بار دیگر می‌خواهد جلوی فیلتر شدن این برنامه در آمریکا را بگیرد. دلیل مخالفان تیک‌تاک این است که این برنامه خطری برای امنیت ملی آمریکاست.

در شکایت ثبت‌شده توسط این موسسه به دلایل حقوقی متعدد تصمیم ایالت مونتانا را زیرسوال می‌برد. به گفته نویسندگان این شکایت با فیلتر شدن تیک‌تاک متمم نخست قانون اساسی (آزادی بیان) زیرسوال رفته و با این کار مسئولان جلوی حضور ساکنان در یک انجمن مجازی را گرفته‌اند. همچنین این قانون، تجارت جهانی را محدود می‌کند و ضد قانون تجارت در آمریکاست.

شاکیان پرونده تیک‌تاک را برنامه‌ای مفید، آموزنده و مناسب برای کسب‌وکار‌های محلی و جایی برای نمایش زیبایی‌های مونتانا توصیف کردند. همچنین فراخوان و کارزاری اینترنتی به‌راه افتاده است و از کاربران تیک‌تاک در مونتانا خواسته شده با امضا کردن آن مخالفت خود با تصمیم این ایالت را اعلام کنند.

منبع: رکورد