Gerdab.IR | گرداب

هوشمندسازی پست با استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها

هوشمندسازی پست با استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به سمت پست هوشمند حرکت خواهیم کرد.

به گزارش گرداب، محمود لیائی در مراسم افتتاح نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنعت پست کشور در مصلی تهران افزود: ما امروز مفهومی را به صنایع کشور اضافه می‌کنیم تا منبعی برای ایجاد اشتغال و استفاده از توان نخبگان باشد.

وی گفت: تا قبل از کرونا ذائقه مردم به سمت استفاده از کالا‌های تجارت الکترونیک و از سمت پاکت به سمت بسته‌ها رفته است.

لیائی بیان‌داشت: در گذشته ۳۰۰ میلیون ترافیک پستی در سال داشتیم و اکنون نیز در این حدود است. البته ۱۲۰ میلیون قبض خدماتی داشتیم که ترافیک اصلی شرکت پست بود و موزعین ما این قبوض را توزیع می‌کردند. اکنون ترافیک ۳۰۰ میلیونی است، اما امکانات ما همچنان همان امکاناتی است که به پاکت‌های کوچک اختصاص داشت.

وی افزود: اگر مانند گذشته از همان امکانات استفاده کنیم فشار زیادی به منابع انسانی می‌آید، به همین دلیل برنامه‌ریزی شده با استفاده از صنعت دانش بنیان به سمت تحول حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست ادامه‌داد: باجه‌های پستی ما باید به سمتی بروند که برای قبول کالا‌های بالای دو کیلوگرم مناسب‌سازی شوند و سیستم هوشمند سورتینگ ما بتواند کالا‌ها را با سرعت بیشتری تجزیه کند. رویکرد ما حرکت به سمت پست هوشمند جهانی است.

گفتنی است؛ نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته از امروز لغایت ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ در مصلای تهران برگزار می‌شود. این نمایشگاه بستری جذاب و منحصر برای عرضه جدیدترین فناوری‌ها، برترین دستاورد‌ها و هوشمندانه‌ترین خدمات است.

آشنایی با زیست‌بوم صنعت پست با یکدیگر، تعامل شرکت‌های داخلی با شرکت‌های خارجی، عرضه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پست و انتقال تجربه و استفاده از دانش مدیران از جمله اهداف این نمایشگاه است.

از موضوعات این نمایشگاه می‌توان به تجارت الکترونیک و خدمات پستی، اتوماسیون و سامانه‌های پستی، سیستم‌های لجستیکی هوشمند و فناوری‌های مرتب‌سازی و جابه‌جایی بسته‌ها اشاره کرد.

منبع: سیتنا