Gerdab.IR | گرداب

اطلاعات غیرواقعی هوش مصنوعی برای یک وکیل دردسرساز شد

اطلاعات غیرواقعی هوش مصنوعی برای یک وکیل دردسرساز شد
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲

یک وکیل با استفاده از چت بات جی پی تی خلاصه حقوقی درباره یک پرونده ارائه کرده که مشخص شده این ابزار، محتوایی بی پایه و اساس را در اختیار وی قرار داده است.

به گزارش گرداب به نقل از انگجت، در ماه‌های اخیر تب هوش مصنوعی بالا گرفته و بسیاری بیم آن دارند که برنامه‌هایی مانند چت جی پی تی یک روز آن‌ها را بیکار کنند. اکنون به نظر می‌رسد این کابوس برای یک وکیل نیویورکی زودتر از موعد به حقیقت می‌پیوندد.

براساس گزارش نشریه نیویورک تایمز، استیون شواترز از شرکت حقوقی لویدو و اوبرمن اخیرا برای نوشتن یک خلاصه دعوی از چت بات «اوپن‌ای آی» کمک گرفته و نتایج آن فاجعه بار بوده است.

شرکت شوارتز از جانب روبروتو ماتا از شرکت هوایی کلمبیایی «آویانکا» شکایت کرده است. ماتا ادعا می‌کند در پروازی به فرودگاه جان اف کندی در نیویورک مجروح شده است. هنگامیکه شرکت از قاضی دادگاه فدرال خواست تا این پرونده را رد کند، وکیل ماتا یک خلاصه ۱۰ صفحه‌ای ارائه کرد تا نشان دهد چرا این شکایت باید در دادگاه مطرح شود.

در اسناد به بیش از ۱۲ مورد رای دادگاه از جمله «وارگس علیه هواپیمایی جنوب چین»، «مارتینز علیه دلتا ایرلاینز» و «میلر علیه یونایتد ایرلاینز» اشاره شده بود که متاسفانه هیچ یک از افرادی که خلاصه را خواندند نتوانستند رای‌های دادگاه ذکر شده توسط وکلای ماتا را در آن بیابند، زیرا چت جی پی تی تمام این پرونده‌ها را خود ساخته بود!

شوارتز در سوگندنامه‌ای در روز پنجشنبه گفت که از چت بات برای کمک به تحقیقاتش درباره پرونده استفاده کرده است. او نوشته بود از احتمال آنکه محتوای چت جی پی تی ممکن است اشتباه باشد، بی اطلاع بوده است. او حتی اسکرین شات‌هایی را به اشتراک گذاشت که نشان می‌داد وی از چت جی پی تی سوال کرده آیا پرونده‌های ذکر شده واقعی هستند یا خیر و نرم افزار پاسخ داده بود آن‌ها واقعی هستند و رای‌های دادگاه در مخازن حقوقی معتبر از جمله «Westlaw» و «LexisNexis» وجود دارد.

شوارتز همچنین نوشته بود برای استفاده از چت جی پی تی بسیار متاسف است و در آینده هیچ وقت بدون تاییدیه کامل از صحت مطالب نرم فزار از آن استفاده نمی‌کند. هنوز مشخص نیست او فرصت دیگری برای نوشتن یک خلاصه حقوقی دارد یا خیر. قاضی ناظر بر پرونده این وکیل اعلام کرد جلسه استماع در ۸ ژوئن برگزار می‌شود تا احتمال تحریم‌هایی برای شرایط بی سابقه‌ای که اقدامات شوارتز به وجود آورده مورد بحث قرار گیرد.