Gerdab.IR | گرداب

کاهش شدید ارزش توییتر در دوره‌ی ایلان ماسک

کاهش شدید ارزش توییتر در دوره‌ی ایلان ماسک
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

ایلان ماسک پاییز سال گذشته معامله خرید سهام مدیریتی شرکت توییتر را با رقم ۴۴ میلیارد دلار تکمیل کرد. اکنون یک شرکت سرمایه‌گذاری ادعا کرده است طبق برآوردی که انجام داده، ارزش سهام این شرکت نسبت به زمان خریده شدن آن توسط ایلان ماسک حدود ۶۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش گرداب، طبق گزارش خبرگزاری رویترز صندوق Fidelity Blue Chip Growth Fund اعلام کرده است که ارزش سهام آن در توییتر که در اواخر ژانویه ارزشی برابر ۸.۶۳ میلیون دلار داشت، اکنون ارزشی برابر ۶.۵۵ میلیون دلار پیدا کرده است. این یعنی ارزش سهام توییتر حالا به حدود ۳۳ درصد رقمی رسیده که ایلان ماسک پذیرفته بود آن را پرداخت کند.

بلومبرگ هم در گزارش خود گفته است که نحوه انجام محاسبات فیدلیتی مشخص نیست و به‌طور دقیق نمی‌دانیم چگونه این صندوق این رقم پایین‌تر را به‌دست آورده است. همچنین نمی‌دانیم که آیا فیدلیتی به اطلاعات محرمانه‌ای درباره این شرکت دسترسی دارد یا خیر.

شرایط مالی نامساعد توییتر

این اطلاعات به هر شکلی که به‌دست آمده باشد، نشان می‌دهد که شرایط توییتر اصلاً خوب نبوده است. این شبکه اجتماعی تحت مدیریت ایلان ماسک پروژه‌های مختلفی را برای افزایش درآمدزایی آغاز کرد. برای مثال، نسخه جدید سرویس توییتر بلو یکی از همین اقدامات بود که با انتقادات بسیاری درزمینه فروش تیک آبی مواجه شد.

علاوه‌براین، توییتر نزدیک به ۸۰ درصد از کارمندان خود را اخراج کرد تا هزینه‌هایش را کاهش دهد. بااین‌حال، ظاهراً این تصمیمات کمک چندانی به وضعیت این شرکت نکرده‌اند و شرایط در کمتر از یک سال بسیار بدتر شده است.

ایلان ماسک چندی پیش «لیندا یاکارینو»، مدیر ارشد تبلیغات شرکت NBCUniversal را به‌عنوان جانشین خود برای مدیرعاملی توییتر انتخاب کرد. حال باید دید که این مدیر جدید با تجربه طولانی‌ای که در دنیای رسانه دارد، می‌تواند این شبکه اجتماعی را از وضعیت فعلی خارج کند یا خیر.

منبع: دیجیاتو