Gerdab.IR | گرداب

ماموریت رئیس جمهور به وزیر کار/ اطلاع‌رسانی دقیق پیرامون کالابرگ الکترونیکی انجام شود

ماموریت رئیس جمهور به وزیر کار/ اطلاع‌رسانی دقیق پیرامون کالابرگ الکترونیکی انجام شود
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

رئیس جمهور وزیر کار را متولی اطلاع‌رسانی در خصوص معرفی کالابرگ الکترونیکی اعلام کرد و بر لزوم اطلاع‌رسانی یکپارچه، دقیق و به موقع برای آگاهی مردم و رفع دغدغه‌ها و نگرانی آن‌ها درخصوص تأمین کالا‌های اساسی با اجرای این طرح تاکید کرد.

به گزارش گرداب، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز (چهارشنبه ۱۰ خرداد ماه) هیئت دولت با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی معاون اجرایی رییس جمهور در خصوص عدم تمکن مالی برخی واجدان شرایط در طرح نهضت ملی مسکن برای تامین پیش پرداخت‌ها، وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های ذیربط را مأمور کرد تدابیر لازم را به گونه‌ای عمل آورند تا افراد نیازمند و حائز شرایط از لیست متقاضیان در طرح مسکن خارج نشوند.

رئیس جمهور به گزارش‌های دریافتی از مشکلات مربوط به حوزه دارو نیز اشاره کرد و با بیان اینکه دارو همچون نان برای مردم اهمیت دارد و دولت خود را ملزم به تامین آن می‌داند، از وزیر بهداشت و روسای سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی خواست اقدامات لازم در جهت تامین اعتبار مورد نیاز برای دارو را به عمل آورند.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات چند ماه گذشته دولت برای ایجاد و راه اندازی زیرساخت‌های اجرای طرح کالابرگ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را متولی اطلاع‌رسانی در این خصوص معرفی و بر لزوم اطلاع‌رسانی یکپارچه، دقیق و به موقع برای آگاهی مردم و رفع دغدغه‌ها و نگرانی آن‌ها درخصوص تأمین کالا‌های اساسی با اجرای این طرح تاکیدکرد.

دکتر رئیسی با اشاره به اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر پرداخت تسهیلات ویژه به کارکنان بانک‌ها، اظهار داشت: پرداخت هرگونه تسهیلات بانکی باید مبتنی بر ضوابط و عادلانه باشد و نباید این احساس در جامعه به وجود آید که کسی که به خزانه نزدیک‌تر است می‌تواند زودتر و بیشتر از منابع بهره ببرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مردمی با هرگونه رویه خلاف عدالت و تبعیض‌آمیز مخالف است، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی را مامور کرد چنانچه آیین‌نامه‌ای وجود دارد که برای کارکنان بانک‌ها تسهیلات ویژه و غیرمتعارف در نظر گرفته، مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفته و به مردم اطلاع رسانی شود.

رئیس جمهور در ابتدای این نشست با تبریک ولادت امام رضا (ع)، حلم در برابر سختی‌ها و شداید را از آموزه‌های مهم آن حضرت برشمرد و به همه همکاران دولت توصیه کرد در پیگیری و گره‌گشایی از کار مردم با حلم رفتار کنند و در خدمت به خلق خود را در محضر خدا ببینند.

منبع: سیتنا