Gerdab.IR | گرداب

پهپاد هوش مصنوعی اپراتور انسانی خود را کشت!

پهپاد هوش مصنوعی اپراتور انسانی خود را کشت!
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲

در محیط شبیه‌سازی‌شده در طی یک آزمایش در ارتش آمریکا، پهپاد نیروی هوایی تحت کنترل هوش مصنوعی، تصمیم گرفت اپراتور انسانی خود را به قتل برساند.

به گزارش گرداب، یک مقام آمریکایی اذعان کرده که در جریان یک آزمایش مجازی که توسط نیروی هوایی این کشور صورت گرفته است، پهپادی که کنترل آن به دست هوش مصنوعی بوده است، تصمیم گرفته اپراتور انسانی را به قتل برساند، زیرا که او مانع از اجرای ماموریت بوده است.

سرهنگ تاکر سینکو همیلتون، رئیس بخش آزمایش و عملیات هوش مصنوعی نیروی هوایی آمریکا در اجلاسی در لندن به این موضوع اشاره کرد و گفت: «ما یک محیط شبیه‌سازی‌شده را درست کردیم که در آن به یک پهپاد مجهز به هوش مصنوعی دستور داده شد سامانه‌های ضدهوایی دشمن را نابود کند؛ در نهایت این پهپاد به هرکس که در این ماموریت دخالت می‌کرد، حمله کرد».

او افزود: «در جریان این برنامه آزمایشی اپراتور انسانی به هوش مصنوعی گفت که تهدید را از بین نبرد، زیرا در آن صورت امتیاز از دست می‌دهد. اما پهپاد در واکنش شروع به تخریب برج مخابراتی کرد که اپراتور از آن برای برقراری ارتباط با پهپاد استفاده می‌کرد».
این مقام آمریکایی معتقد است اتکای بیش از حد به هوش مصنوعی پیامد‌های ناگواری دارد.

سخنگوی نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای، اما این مسئله را تکذیب کرد و اعلام کرد چنین شبیه‌سازی پهپاد‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در این نهاد نظامی صورت نگرفته است. ارتش آمریکا یکی از پیشگامان در زمینه استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های جدید در امور نظامی است و اخیرا از هوش مصنوعی برای کنترل یک جنگنده اف ۱۶ استفاده کرد.

منبع: المیادین