Gerdab.IR | گرداب

هوش مصنوعی ۴ هزار آمریکایی را بیکار کرد (+فیلم)

هوش مصنوعی ۴ هزار آمریکایی را بیکار کرد (+فیلم)
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲

شرکت‌های آمریکایی علت اخراج ۳۹۰۰ نفر از کارکنان خود را استفاده از هوش مصنوعی عنوان کردند، که حدود ۴.۹ درصد از کاهش مشاغل در ماه می‌در سراسر این کشور را شامل می‌شود.

به گزارش گرداب، به نقل از تلویزیون سی سی تی وی، برابر گزارش‌ها هوش مصنوعی در ماه مه شغل حدود ۴۰۰۰ آمریکایی را از بین برد.

بر اساس گزارش شرکت چلنجر، که یک شرکت کمک به استخدام کارکنان اخراج شده است و مقر آن در شیکاگو است، شرکت‌های آمریکایی دلیل اخراج ۳۹۰۰ نفر از کارکنان خود را " هوش مصنوعی" عنوان کردند، که حدود ۴.۹ درصد از کاهش مشاغل در ماه می‌در سراسر این کشور را شامل می‌شود.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های آمریکایی در ماه مه بیش از ۸۰۰۰۰ شغل را حذف کردند که ۲۸۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت و تعداد کل کاهش مشاغل اعلام شده توسط کارفرمایان آمریکایی از ابتدای سال ۲۰۲۳ به حدود ۴۱۷۰۰۰ نفر رسید.

علاوه بر بسته شدن کسب و کار و "شرایط بازار یا اقتصادی"، هوش مصنوعی به یک دلیل رایج برای اخراج کارکنان تبدیل شده است، به همین دلیل است که این شرکت برای اولین بار در گزارش خود هوش مصنوعی را به عنوان یک گزینه علت اخراج‌ها و کاهش و تعدیل نیرو ذکر کرده است.

در اوایل سال جاری، گزارش گلدمن ساکس نشان داد که نوعی اتوماسیون هوش مصنوعی ممکن است برای حدود دو سوم پست‌های آمریکا مورد استفاده قرار گیرد و حدود ۲۵ تا ۵۰ درصد از کار روزانه آن‌ها احتمالاً توسط این فناوری انجام می‌شود.