Gerdab.IR | گرداب

قزاقستان به دنبال قانون‌گذاری سکو‌های آنلاین

قزاقستان به دنبال قانون‌گذاری سکو‌های آنلاین
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲

نمایندگان مجلس سنای این کشور قانون سکو‌های آنلاین و تبلیغات دیجیتال را تصویب کردند.

به گزارش گرداب، قانون‌گذاری فضای مجازی یکی از چالش‌هایی است که همه دولت‌ها با آن روبرو هستند. یکی از کشور‌هایی که به تازگی اقدام به وضع قانون در این حوزه کرده است، کشور قزاقستان است.

نکته تاکید این قانون پدیده اینفلوئنسری است و کاربران شبکه‌های اجتماعی با مشترکان زیاد به شکل ویژه قانون‌گذاری شده‌اند. موظف شدن اینفلوئنسر‌ها به پرداخت مالیات و اعمال جریمه‌های سنگین در صورت انتشار اخبار جعلی از مهم‌ترین ویژگی‌های این قانون قزاقستان است. کاربران فضای مجازی و به خصوص کسانی که دنبال‌کننده بالا دارند باید به ازای تبلیغات دریافت‌شده، مالیات بپردازند و همچنین باید محتوای تبلیغاتی برچسب‌گذاری شود و کاربران متوجه شوند این مطلب تبلیغ است.

در این قانون همچنین تمام پلتفرم‌ها و سکو‌های آنلاین موظف شده‌اند که نمایندگانی در این کشور داشته باشند و در صورت کشف محتوای غیرقانونی باید به سرعت دستگاه‌های امنیتی این کشور را مطلع سازند. محتوای غیرقانونی در شبکه‌های اجتماعی مطالبی تعریف شده است که برای زندگی یا ایمنی انسان تهدید ایجاد کند و یا برای کودکان را آزار و اذیت ایجاد کند. درصورتی که چنین مطالبی در سکو‌های آنلاین منتشر شود، مدیران این سکو‌ها باید به سرعت حساب را غیرفعال کنند.

منبع: zakon.kz