Gerdab.IR | گرداب

جنگ ستارگان دوم: رقابت چین و آمریکا در حوزه فضایی

جنگ ستارگان دوم: رقابت چین و آمریکا در حوزه فضایی
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲

فرمانده نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که با وجود نگرانی درباره عقب افتادن آمریکا از چین در رقابت فضایی، پنتاگون نسبت به توانایی‌های خود اطمینان خاطر دارد.

به گزارش گرداب، آمریکا و چین مدت‌هاست که در حال انجام یک رقابت پنهان در حوزه فضا هستند. به نوعی شاهد برگزاری جنگ ستارگان ۲ هستیم. دوره نخست جنگ ستارگان میان آمریکا و شوروی در زمان جنگ سرد اتفاق افتاد.

چین نیز در واکنش به گفته‌های مقام آمریکایی تاکید کرده است این ایالات متحده است که فضا را به محل نبرد تبدیل کرده است. نماینده وزارت دفاع جمهوری خلق چین، تانگ کفی می‌گوید:
«در سال‌های اخیر ایالات متحده فرایند نظامی‌کردن و مسلح‌سازی فضا را شدت بخشیده است و صادقانه بگوییم فضا را به عنوان «میدان نبرد» تعریف کرده است که این مسئله تاثیرات بسیار منفی بر امنیت فضا و پایداری راهبردی جهان دارد. کهکشان بسیار روشن و زیباست و نظامی‌گرایان از دیدن زیبایی‌های آن محروم هستند و تنها حواسشان باروت‌هایشان است.

ما از ایالات متحده می‌خواهیم به شکل فوری این روحیه پرتنش را اصلاح کند و نگرانی‌های خود درباره سود و زیان شخصی را به پایان برساند و به بلندپروازی‌ها و رویا‌های جامعه جهانی احترام بگذارد. آمریکا باید از تحریک کردن بقیه کشور‌ها برای رقابت تسلیحاتی در فضای بیرون از جو بپرهیزد و با همه کشور‌های جهان همکاری کند تا صلح و امنیتی دائمی و پایدار برقرار شود.