Gerdab.IR | گرداب

اعلام آمادگی صنایع کره جنوبی برای به‌کارگیری هوش مصنوعی

اعلام آمادگی صنایع کره جنوبی برای به‌کارگیری هوش مصنوعی
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲

وزارت صنعت کره جنوبی اعلام کرد که چند شرکت بزرگ این کشور از جمله شرکت خودروسازی هیوندای موتور با شرکت‌های کوچک‌تر دست به دست هم داده‌اند تا به دنبال راه‌هایی برای به حداکثر رساندن استفاده از هوش مصنوعی در صنایع کلیدی باشند.

به گزارش گرداب به نقل از یورونیوز، وزارت صنعت کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کرد که چند شرکت بزرگ این کشور از جمله شرکت خودروسازی هیوندای موتور با شرکت‌های کوچک‌تر دست به دست هم داده‌اند تا به دنبال راه‌هایی برای به حداکثر رساندن استفاده از هوش مصنوعی در صنایع کلیدی باشند.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، در مجموع ۲۰ شرکت بزرگ کره جنوبی فعال در ۱۰ بخش‌های عمده از جمله خودرو، فولاد، باتری و ماشین آلات و شرکت‌های رباتیک، به همراه حدود ۴۰۰ شرکت کوچکتر ائتلاف جدیدی را تحت عنوان «اتحاد صنعت هوش مصنوعی» راه اندازی کردند تا پروژه‌های مشترکی را برای تسهیل استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی ایجاد کنند.

آن‌ها قصد دارند ۴۰ پروژه را به کمک فناوری‌های هوش مصنوعی از جمله در موضوع بهینه سازی دفع زباله‌های تولیدی و صنعتی به اجرا بگذارند و همزمان قوانین و مقرراتی را که برای بهبود شرایط تجاری باید اصلاح شوند، پیشنهاد کنند.

معاون وزیر صنعت این کشور نیز اعلام کرد که دولت از این شرکت‌ها برای کمک به تقویت رقابت‌پذیری آن‌ها از طریق فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی حمایت فعال خواهد کرد.

منبع: سیتنا