Gerdab.IR | گرداب

هشدار سرویس اطلاعاتی کره جنوبی درباره بدافزار منتسب به چین

هشدار سرویس اطلاعاتی کره جنوبی درباره بدافزار منتسب به چین
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲

سرویس اطلاعاتی کره تجهیزات الکترونیک ساخت چین را به آلودگی بدافزار متهم کرده است.

به گزارش گرداب، معاون فرمانده سرویس اطلاعاتی کره جنوبی در کنفرانس امنیت سایبری که مرکز همکاری‌های امنیت سایبری شکل گرفته بود، درباره بدافزار چینی هشدار داد.

این کد مخرب به سازمان‌های امنیتی چینی منتسب شده است. سرویس اطلاعاتی کره معتقد است که بر روی بعضی از دستگاه‌های چینی بدافزار نصب شده است و سازمان‌های چینی از آن طریق به دستگاه‌ها نفوذ می‌کنند.

مقامات کره تصمیم گرفتند که تمام دستگاه‌های چینی که به سازمان‌های دولتی فروخته شده را بررسی کنند. این مقام کره جنوبی همچنین هشدار داده است که حملات سایبری از سوی هکر‌های کره شمالی، چینی و روسی در حال افزایش است. آن‌ها معتقدند که هکر‌های کره شمالی در حال نفوذ به شرکتی در کره جنوبی شناسایی شده‌اند.

در این اجلاس که توسط سرویس اطلاعاتی کره جنوبی برگزار شد و «امنیت سایبری و رسانه‌ها» نام داشت در مرکز هماهنگی‌های ملی امنیت سایبری صورت گرفت و مواردی از حوادث سایبری جدید علیه نهاد‌های دولتی کره جنوبی و شرکت‌ها به نمایش درآمد که به هکر‌های روسیه، چین و کره شمالی منتسب شدند. سرویس اطلاعاتی کره جنوبی مسئول امنیت و نظارت بر آژانس‌های دولتی و محلی این کشور است.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در سال اخیر به‌طور متوسط ۱.۳۷ میلیون حمله سایبری توسط سازمان‌ها و شرکت‌ها شناسایی می‌شود. آن‌ها همچنین مدعی هستند که ماه گذشته بدافزاری پیشرفته در دستگاه‌های تولیدشده توسط شرکتی چینی شناسایی شده است و به نهاد‌های مربوطه گزارش داده شده است.

این سرویس اطلاعاتی می‌گوید: «بلافاصله با همکاری با سایر نهاد‌ها ما یک تحقیقات کامل را آغاز کردیم و تجهیزات مشابه را بررسی کردیم؛ دستگاه‌های شبکه ساخته‌شده توسط چین و دوربین‌های مداربسته این کشور مورد بررسی قرار گرفت. معاون فرماندهی سرویس اطلاعاتی کره می‌گوید: «ما حدود ۳۰ درصد از کل دستگاه‌ها را بررسی کردیم و از هر ۱۰ هزار دستگاه چینی یک دستگاه با بدافزار آلوده شده بود».