Gerdab.IR | گرداب

سانسور محتوا؛ وظیفه ۸۰ درصد از کارکنان سابق توئیتر

سانسور محتوا؛ وظیفه ۸۰ درصد از کارکنان سابق توئیتر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲

ایلان ماسک مالک فعلی توییتر X می‌گوید که سانسور محتوا به جای دولت کاری است که اکثر کارمندان اخراج‌شده توییتر انجام می‌دادند.

به گزارش گرداب، پلتفرم توییتر که اکنون X نام گرفته است به خاطر مشارکت در فعالیت‌های پنهانی سازمان‌های امنیتی آمریکا در سال اخیر بسیار تحت توجه قرار گرفت. این شبکه اجتماعی طبق اسناد افشاشده به حیاط خلوت سازمان‌های امنیتی آمریکا تبدیل شده بود و آن‌ها اقدام به سانسور محتوا، انتشار اخبار گمراه‌کننده و هدایت افکار عمومی از این طریق می‌کردند.

با عوض شدن مدیریت این شبکه اجتماعی و خریداری آن توسط میلیاردر معروف آمریکایی ایلان ماسک، بسیاری از دموکرات‌ها از بسته شدن فضای آزادی بیان ابراز نگرانی کردند و در واکنش به آن‌ها ایلان ماسک اسناد و مدارکی را رو کرد که نشان می‌داد، مدیریت توییتر پیش از این با هماهنگی دموکرات‌ها اقدام به جاسوسی از شهروندان می‌کرده است و محتوایی که مورد پسند دموکرات‌ها نبوده است را سانسور می‌کرده است.

پس از آن ایلان ماسک اقدام به اخراج بسیاری از کارمندان توییتر کرد. حال او در واکنش به سوالی که می‌پرسید ۸۰ درصد کارمندان توییتر که تعدیل شده‌اند، در این شبکه اجتماعی چه وظیفه‌ای داشتند، پاسخ داد: «[وظیفه آنها]سانسور مردم به جای دولت کار بسیار زیادی است».