Gerdab.IR | گرداب

ساخت ابزاری برای ثبت سابقه پزشکی توسط گوگل

ساخت ابزاری برای ثبت سابقه پزشکی توسط گوگل
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲

گوگل ابزاری تولید می‌کند که سوابق پزشکی را ثبت کند.

به گزارش گرداب به نقل از Stat News، گوگل در حال جذب افراد برای بازخورد دادن به ابزار جدیدی است که سوابق پزشکی را ثبت می‌کند. این شرکت می‌خواهد بداند که کاربران دوست دارند چطور از اطلاعات پزشکی ثبت شده، استفاده کنند.

در حال حاضر این شرکت در حال جذب ۳۰۰ نفر از افرادی است که در شمال کالیفرنیا، آتلانتا و شیکاگو از دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کنند.

این دومین مرتبه‌ای است که گوگل تلاش می‌کند تا امکان دسترسی افراد به سوابق پزشکی‌شان را فراهم کند. در سال ۲۰۰۸، Google Health راه‌اندازی شد و هدف آن، این بود که کاربران بتوانند اطلاعات پزشکی و بهداشتی خود را به صورت آنلاین مشاهده کنند. اما این پروژه موفقیت‌آمیز نبود و گوگل در سال ۲۰۱۲ آن را متوقف کرد. گوگل در پست وبلاگی در سال ۲۰۱۱ نوشت: «تعداد اندکی از کاربران، از این برنامه استفاده کردند و نتوانستیم راهی پیدا کنیم تا بیش‌تر مردم از آن استقبال کنند.»

پس از آن، کارشناسان نظریه‌های مختلفی را در رابطه با این شکست بیان کردند: برخی از آن‌ها فکر می‌کردند که در آن زمان، کم‌تر کاربری ترجیح می‌داد تا سوابق بهداشتی و پزشکی خود را کنترل کند و برخی دیگر بر این باور بودند که گوگل نتوانسته است اعتماد مردم را به درستی جلب کند.

پس از گذشت یک دهه، تقریباً همه افراد وابسته به دنیای دیجیتال شدند. اپل در سال ۲۰۱۸، در برنامه‌ی Health خود، بخش سوابق پزشکی را اضافه کرد، که از این طریق مردم می‌توانستند سوابق پزشکی خود در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها را مستقیماً روی صفحه‌ی آیفون خود مشاهده کنند. اپلیکیشن‌های بهداشتی و پزشکی بسیاری ساخته شدند و افراد بیش از پیش تمایل دارند تا اطلاعات مربوط به سلامتی خود را از طریق تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌ها مدیریت کنند.

گوگل هم‌چنین در حال کار کردن روی قابلیتی است تا پزشکان بتوانند سوابق پزشکی را مشاهده کنند. برنامه‌ی Care Studio به پزشکان اجازه می‌دهد تا به راحتی پرونده‌ی بیمار مورد نظر را جست‌وجو کنند. از دیگر تلاش‌های گوگل می‌توان به راه‌اندازی اپلیکیشنی اشاره کرد که با استفاده از آن، کاربران اندروید می‌توانند در تحقیقات مربوط به مطالعات پزشکی شرکت کنند و با استفاده از ویژگی Nest Hub قادرند تا خواب خود را کنترل کنند.

Bob Wachter، رئیس هیئت پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا-سانفرانسیسکو که به گوگل در این پروژه کمک می‌کند، به Stat News گفت که گوگل در طرح ثبت سوابق کاربران موفق بوده است. او گفت: «آن‌چنان شگفت‌زده نشدم، اما به نظرم آن‌ها در تلاشند تا کاملاً سنجیده، حساب شده و دقیق این برنامه را بسازند.»