Gerdab.IR | گرداب

۹۷ درصد دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوز‌ها متصل شدند

۹۷ درصد دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوز‌ها متصل شدند
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲

۵۲۶ هزار و ۱۷۸ درخواست مجوز از ۳۱ مرداد ماه سال گذشته تا اول شهریور ماه امسال در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت و به صورت برخط، بدون حضور و بدون کاغذ صادر شد و همچنین درصد اتصال دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوز‌ها ۹۷.۱ درصد و شاخص پاسخگویی به موقع به درخواست‌ها ۸۹.۳ درصد بوده است.

به گزارش گرداب، ۵۲۶ هزار و ۱۷۸ درخواست مجوز از ۳۱ مرداد ماه سال گذشته تا اول شهریور ماه امسال در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت و به‌صورت برخط، بدون حضور و بدون کاغذ صادر شده است. تعداد کل درخواست‌ها در این مدت زمانی یک میلیون و ۱۳۳ هزار و ۳۶۰ درخواست بوده است.

همچنین در دوره مورد بررسی ۴۳۴ هزار و ۷۲۳ درخواست مجوز توسط دستگاه‌ها رد شده و یا با انصراف مواجه شده است؛ ۱۶۴هزار و ۶۲۰ مجوز نیز در دست بررسی است و ۱۲۱ هزار و ۷۱۰ مجوز در بررسی مواجه با تأخیر قرار دارد.

بیشترین درخواست صدور مجوز همچنان مربوط به وزارت تعاون (مشاغل خانگی) با ۲۶۸ هزار و ۱۴۱ مجوز و کمترین درخواست نیز در بین دستگاه‌هایی که به درگاه ملی مجوز‌ها متصل شده‌اند، مربوط به شهرداری‌های کلانشهر‌ها با ۲۴ و صندوق نوآوری با ۲۹ درخواست صدور مجوز است.

همچنین یک سال مورد اشاره درصد اتصال دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوز‌ها ۹۷.۱ درصد و شاخص پاسخگویی به موقع به درخواست‌ها ۸۹.۳ درصد بوده است.

تعداد کل عناوین مجوز‌ها برای ۳۴ دستگاه، سازمان و وزارتخانه چهار هزار و ۵۰۱ عنوان بوده که وزارت صمت/اتاق اصناف با ۲ هزار و ۸۹۴ عنوان مجوز، بیشترین عنوان مجوز را در بین کل دستگاه‌ها دارد و وزارت تعاون با ۵۱۱ عنوان جایگاه دوم بیشتر عنوان مجوز را بین ۳۴ دستگاه به خود اختصاص داده است و کمترین عنوان مجوز با یک عنوان مربوط به جامعه مشاوران مالیاتی، اتاق بازرگانی ایران، سازمان نظام روانشناسی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و کارشناسان رسمی دادگستری است.

درصد اتصال دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوز‌ها ۹۷.۱درصد است که هشت دستگاه «سازمان انرژی اتمی»، «سازمان استاندارد»، «صندوق نوآوری»، «وزارت نیرو»، «سازمان حفاظت محیط زیست»، وزارت تعاون (مشاغل خانگی)، «سازمان صدا و سیما»، «وزارت نفت»، «معاونت علمی ریاست جمهوری»، «وزارت راه»، و «بانک مرکزی» به صورت کامل به درگاه متصل شده اند.

«سازمان نظام روانشناسی»، «سازمان نظام مهندسی ساختمان»، «کارشناسان رسمی دادگستری» و «سازمان برنامه و بودجه» به درگاه ملی مجوز‌های کشور متصل نیستند.

۹۷ درصد دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوز‌ها متصل شدند