Gerdab.IR | گرداب

ارتش استرالیا نیروهایش را با واقعیت مجازی آموزش می‌دهد

ارتش استرالیا نیروهایش را با واقعیت مجازی آموزش می‌دهد
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲

استرالیا یک شرکت به نام XR را برای یک سیستم جدید آموزش واقعیت مجازی به منظور آموزش نظامی‌ها، انتخاب کرده است.

به گزارش گرداب، ارتش استرالیا یک سیستم پیشرفته آموزش تاکتیکی واقعیت مجازی (VR: virtual reality) را از شرکت فناوری آمریکایی Operator XR، خریداری کرده است.

این فناوری پیشرفته که به نام OP-1 شناخته می‌شود، به سربازان اجازه می‌دهد تا با استفاده از سلاح‌ها و تجهیزات خاص خود، مأموریت‌های مجازی را انجام دهند یا در این مأموریت‌ها شرکت کنند.

به منظور سهولت در استفاده و جابجایی، به جای رایانه‌ها، شبیه‌سازی‌ها در یک تبلیت با توانایی بالا اجرا می‌شود.

به گفته وین جونز (Wayne Jones)، مدیر عامل اپراتور XR، سیستم واقعیت مجازی یک "راه‌حل قوی" برای پشتیبانی از آموزش نبرد‌های شهری در ارتش استرالیا است.

او گفت: "این مشارکت با نیروی دفاعی استرالیا (ADF: the Australian Defence Force) یک لحظه تعیین کننده برای شرکت ما و برای توانایی‌های نظامی مدرن است. استفاده فوری این فناوری در ADF، نشان دهنده تعهد مشترک ما به نوآوری، آمادگی و استفاده مؤثر می‌باشد. "

ویژگی‌های دیگر این فناوری

سیستم فشرده‌ی OP-1 اپراتور XR، به واحد‌های نظامی این امکان را می‌دهد تا بر اساس سناریو‌های مختلف شبیه‌سازی‌شده در میدان جنگ، به صورت آنی (real-time) برخورد و بازخورد دریافت کنند.

این فناوری کاملاً آفلاین اجرا می‌شود و امکان نصب در مکان‌هایی که به اینترنت دسترسی ندارند را فراهم می‌نماید.

این سیستم با انواع اسلحه‌ها سازگاری دارد که این و واقع‌گرایی و کارایی آموزش را بیشتر می‌کند.

انتظار می‌رود که سیستم چهارنفره، برای مهیا کردن نیرو‌های مسلح آماده‌تر و توانمندتر، از توسعه مهارت‌های نظامی کانبرا (Canberra) پشتیبانی کند.

منبع: thedefensepost