Gerdab.IR | گرداب

کمتر از هزار نفر کاربر روزانه متاورس هستند

کمتر از هزار نفر کاربر روزانه متاورس هستند
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲

متاورس متا را باید یکی از بزرگترین شکست‌ها در تاریخ سرمایه‌گذاری دنیای فناوری بدانیم؟

به گزارش گرداب، یوتوبر معروف جارویس جانسون که ۲ میلیون دنبال‌کننده دارد تصمیم گرفت آزمایشی نامعمول را انجام دهد و تعداد افرادی که در متاورس ۳۶ میلیاردی زاکربرگ حضور دارند، بشمارد.

جارویس یک هفته کامل را در متاورس شرکت متا با نام Horizon Worlds به سر برد که این چنین تبلیغ می‌شود که ماهانه ۲۰۰ هزار کاربر فعال دارد، اما در نهایت این آزمایش مشخص شد که اغلب کاربران کودکان زیر ۱۸ سال هستند و کاربران روزانه عدد عجیب ۹۰۰ نفر است.

در نتیجه تحقیق این بلاگر آمده است: «زاکربرگ یک هدف جاه‌طلبانه رسیدن به ۵۰۰ هزار کاربر فعال روزانه تا پایان سال ۲۰۲۲ گذاشته بود، اما به وضوح این شکست خورده است. امروز کاربران فعال به کمتر از هزار نفر رسیده است».

جارویس جانسون با کاوش در این متاورس مشخص کرد که در واقع هیچ انسانی در روم‌های بازی، مینی بازی‌ها و ... نیستند. اغلب این بازی‌ها پرتاب انتزاعی توپ با مکانیسم‌های ضعیف است که بعد از چند روز بازی کردن خسته‌کننده می‌شود.

این یوتوبر همچنین درباره تجربه کار با هدست واقعیت مجازی متا می‌گوید که با حال تهوع شدید موقع استفاده از آن روبرو می‌شود. برای انجام این آزمایش او مقدار زیادی قرص مصرف کرده تا بتواند این هدست را تحمل کند.