Gerdab.IR | گرداب

صرافی کوینکس هک شد

صرافی کوینکس هک شد
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲

این صرافی به خاطر هک ۲۷ میلیون دلاری برداشت پول را متوقف کرد.

به گزارش گرداب، صرافی کوینکس متوجه شد که تعدادی از کیف‌پول‌ها برداشت‌های غیرمعمولی انجام می‌دادند. بدین‌خاطر این صرافی ارز دیجیتال فعالیت‌های برداشت ارز خود را تا اطلاع ثانوی متوقف کرد. احتمالا هکر‌ها توانسته‌اند میلیون‌ها دلار توکن از این پلتفرم خارج کنند.

پس از این که موسسه‌های امنیت سایبری متعدد درباره حمله سایبری به کوینکس هشدار دادند، این صرافی ارز دییجتال اعلام کرد که چندین درخواست برداشت توکن غیرمعمول را از کیف‌پول‌های گرم دریافت کرده است که سرمایه‌های خود را در کوینکس انبار می‌کردند.

هشدار‌های اولیه حاکی از آن است که خسارت واردشده ممکن است تا ۲۷ میلیون دلار در اتریوم، تون و پالیگان برسد. کوینکس شب پنجشنبه گفته بود که هنوز میزان دقیق خسارت مشخص نیست، اما این تنها بخش اندکی از سرمایه‌های کلی کوینکس است.

کوینکس یک صرافی ارز دیجیتال است که از سال ۲۰۱۷ فعالیت می‌کند و تمرکز آن بر بیتکوین کش (BCH) است. در سال ۲۰۲۰ این صرافی یک گسترش چشم‌گیر داشت و معاملات آتی، خریدوفروش اهرم‌دار و ... را در بیش از ۱۰۰ توکن اضافه کرد.

ماه گذشته این صرافی در بلاگ خود مدعی شده بود که به خاطر زیرساخت‌های امنیتی سطح جهانی‌اش تا به حال هرگز نفوذ امنیتی نداشته است.