افزایش سه برابری تماس‌های صوتی و تصویری در ایام اربعین

افزایش سه برابری تماس‌های صوتی و تصویری در ایام اربعین
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت:در یک ماه گذشته از کشور عراق حدود ۷۴۰ هزار نفر از پیام‌رسان بله و حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از پیام‌رسان روبیکا استفاده کرده‌اند.

به گزارش گرداب، محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در یکی از پیام‌رسان‌های بومی در خصوص آمار استفاده کاربران و زائران اربعین سال جاری از پیام‌رسان‌های بومی گفت: زائران اربعین امسال با ابزار‌های فناورانه دسترسی بهتری به خدمات داشتند و یکی از آن‌ها خدمات بر بستر پیام رسان‌های داخلی بود به گونه‌ای که در یک ماه گذشته از کشور عراق حدود ۷۴۰ هزار نفر از پیام‌رسان بله و حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از پیام‌رسان روبیکا استفاده کرده‌اند.

وی افزود: تماس‌های صوتی و تصویری روزانه این پیام رسان‌ها افزایش حدود ۳ برابری داشته و در «روبیکا» از ۴ میلیون به بیش از ۹ میلیون رسید، این عدد در «بله» از حدود ۶۰۰ هزار تماس روزانه به بیش از ۲ میلیون افزایش یافت و در «سروش پلاس» به ۸۰۰ هزار پیام روزانه رسید.

خوانساری در ادامه تصریح کرد: بیش از ۴۹۰ هزار نفر هم ارز اربعین خود را از طریق «بله» دریافت کرده‌اند. آی گپ و گپ هم در خدمت‌رسانی به زائران فعال بودند و تماس کاربران خود را روزانه منتقل کردند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با افزایش کیفیت و تنوع خدمات بر بستر پیام رسان‌های داخلی، شاهد توسعه کاربری آن‌ها در آینده نه چندان دور باشیم.