Gerdab.IR | گرداب

کلاهبرداری میلیارد ریالی؛ نتیجه نصب همراه بانک جعلی

کلاهبرداری میلیارد ریالی؛ نتیجه نصب همراه بانک جعلی
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از شناسایی فردی که با طراحی و آپلود همراه بانک جعلی یکی از بانک‌ها در گوگل، اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب یکی از شهروندان کرده بود، خبر داد.

به گزارش گرداب، سرهنگ حسن کیخا، اظهار داشت: در پی شکایت فردی مالباخته مبنی بر اینکه پس از دانلود و نصب همراه بانک جعلی یکی از بانک ها، پس از اولین ورود مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ میلیارد ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان این پلیس را بر آن داشت تا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: شاکی با مشاهده همراه بانک در سایت و دانلود و نصب آن متوجه می‌شود علاوه بر این که این اپلیکیشن خدمات بانکی ارائه نمی‌کند، کل موجودی حساب او را که یک میلیارد ریال بوده نیز برداشت کرده است.

این مقام سایبری عنوان داشت: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، اپلیکیشن مورد استفاده شاکی جعلی بوده و متهم با سواستفاده از نام همراه بانک صادرات و اخذ مجوز‌های دسترسی به تلفن همراه و سرقت نام کاربری و رمز عبور همراه بانک، اقدام به برداشت از حساب شاکی کرده است.

سرهنگ کیخا بیان داشت: خوشبختانه با تلاش و پیگیری‌های دقیق و همچنین اقدام به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا استان مبلغ برداشتی به حساب فرد قربانی عودت داده شد و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.

این مقام مسئول گفت: کاربران فضای مجازی اپلیکیشن‌های بانکی را صرفا از سایت رسمی و تایید شده بانک مربوطه دریافت و نصب کنند و از دانلود از طریق مارکت‌های نرم افزاری، ورود به سایت‌هایی که از طریق موتور‌های جستجو یافت می‌شود، لینک‌های ناشناس یا تبلیغاتی که بصورت خودکار باز می‌شوند و کاربران را ترغیب به دانلود و دریافت خدمات بانکی می‌کنند خودداری نمایند.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از کاربران فضای مجازی خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی و یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ با همکاران من در پلیس فتا که به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمت گذاری به شما شهروندان عزیز هستند در میان بگذارند.

منبع: سیتنا