Gerdab.IR | گرداب

کلاهبرداری میلیاردی در شرکت هرمی پالینور

تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۸۹

سرشاخه اصلی شرکت گفت: «به بهانه پرداخت سود، بیش از ۴۰۰ تن را فریب داده و در مجموع یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پول به‌دست آوردم.»

دو سرشاخه اصلی شرکت هرمی "پالینور" به اتهام کلاهبرداری میلیاردی از ۴۰۰ تن دستگیر شدند.

به گزارش گرداب، اواخر آبان امسال مردی با مراجعه به اداره آگاهی استان تهران و طرح شکایتی به مأموران گفت: «دو سال قبل با دو مرد و یک زن آشنا شدم که مدعی بودند با سرمایه‌گذاری در شرکت خارجی پالینور می‌توانم سود قابل‌توجهی به‌دست بیاورم. من که به راحتی فریب حرف‌هایشان را خورده بودم، سه میلیون تومان به آن‌ها پرداختم، اما کلاهبرداران مدعی بودند برای کسب سود بیشتر باید افراد دیگری را عضو شرکت کنم.

سرانجام پس از طرح موضوع با اعضای خانواده و دوستانم، حدود ۵۰۰ میلیون تومان دیگر تهیه کرده و آن را به یکی از اعضای شرکت دادم، اما با گذشت دو سال نه تنها سودی دریافت نکردیم، بلکه همزمان با مشکلات مختلف خانوادگی متوجه فرار سه تبهکار شدم.»

با این شکایت، کارآگاهان تحقیقات گسترده‌ای در این‌باره آغاز کرده و با بهره‌مندی از روش‌های پلیسی، یکی از متهمان را دستگیر کردند. "محمد" نیز پس از انتقال به اداره آگاهی گفت: «پول‌ها را از زیرشاخه‌هایم گرفته و پس از برداشت سود خودم، بقیه را به "آرش" - سرشاخه اصلی شرکت - تحویل می‌دادم.»

سرانجام مأموران برای تجسس‌های گسترده، هم‌دست او را نیز در تهران شناسایی و دستگیر کردند. آرش در نخستین بازجویی‌ها منکر هر گونه جرمی شد، اما به محض روبه‌رو شدن با مدارک پلیسی و همدستش، لب به اعتراف گشود. وی گفت: «به بهانه پرداخت سود، بیش از ۴۰۰ تن را فریب داده و در مجموع یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پول به‌دست آوردم.»

متهمان پس از تحقیقات مقدماتی با قرار قانونی روانه زندان شدند. تلاش برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای این باند هرمی نیز ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران