Gerdab.IR | گرداب

مراکز جعلی آمازون و مایکروسافت در هند تعطیل شدند

مراکز جعلی آمازون و مایکروسافت در هند تعطیل شدند
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲

۷۶ مرکز غیرقانونی خدمات مشتریان در هند تعطیل شد.

به گزارش گرداب، در یک اقدام جامع در هند علیه جرائم سایبری، مقامات این کشور به ۷۶ مرکز غیرقانونی پشتیبانی از مشتریان که خود را به جای آمازون و مایکروسافت جا می‌زدند، یورش برده و این مراکز غیرقانونی را تعطیل کردند.

این عملیات که با نام «چاکرا ۲» شهرت یافت توسط اداره مرکزی تحقیقات (CBI) هند صورت گرفت و شرکت‌های مایکروسافت و آمازون نیز در این عملیات مشارکت داشتند. حمله نیرو‌های پلیس در مناطق متعددی صورت گرفت که در حداقل ۱۱ ایالت هند فعالیت می‌کردند. بیش از ۳۲ دستگاه موبایل، ۴۸ لپ‌تاپ، هارد دیسک و ۳۳ سیم کارت و وسایل دیگر مصادره شده است.

حساب‌های بانکی زیادی نیز مسدود شده و ۱۵ حساب ایمیل نیز مصادره شده است. به گفته CBI این حساب‌ها تلاش می‌کردند که قربانیان را فریب دهند. در بیانیه پلیس به تعداد دستگیری‌ها در روز حمله اشاره نشده است.

مراکز غیرقانونی خدمات پشتریان به بیش از ۲ هزار مشتری مایکروسافت و آمازون آسیب زده بودند. این مشتریان اغلب در آمریکا، استرالیا، کانادا، آلمان، اسپانیا و انگلستان بودند.

آمازون و مایکروسافت با انتشار یک بیانیه مشترک از این عملیات حمایت کردند. این نخستین باری است که این دو شرکت برای مقابله با کلاهبرداری در فناوری با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به گفته اف بی آی، مراکز جعلی امور مشتریان سالانه بیش از ۱ میلیارد دلار در آمریکا خسارت به همراه دارند و کلاهبرداران به‌خصوص افراد مسن را هدف قرار می‌دهند. تقریباً نیمی از قربانیان بیش از ۶۰ سال سن داشتند و ۶۹ درصد خسارت وارد شده به میزان ۷۲۴ میلیون دلار متعلق به این افراد بوده است.

منبع: سایبرنیوز