Gerdab.IR | گرداب

وزیر کار:

استقبال از کالا‌برگ الکترونیکی رو به افزایش است

استقبال از کالا‌برگ الکترونیکی رو به افزایش است
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کالا‌برگ الکترونیکی فعال است و حدود ۱۵۰ هزار فروشگاه به سامانه متصل هستند و استقبال عمومی از آن، رو به افزایش است.

به گزارش گرداب، صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت امروز (یکم آذر ماه)، اظهار کرد: زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کالا‌برگ الکترونیکی فعال است.

وی، افزود: کالا‌برگ الکترونیکی در بودجه سال آینده هم مورد توجه ویژه قرار دارد و دولت به تکلیف قانونی خود عمل کرده است و حدود ۱۵۰ هزار فروشگاه به سامانه متصل هستند و استقبال عمومی از آن، رو به افزایش است.

مرتضوی، ادامه داد: اساساً منابع پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان در تمام دنیا از کسورات قانونی کارمندان و شاغلان در حوزه‌های مختلف تآمین می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: به لحاظ افزایش میانگین امید به زندگی ضریب پایداری و پشتیبانی صندوق‌ها که به ازای هر یک بازنشسته، شش نفر به یک نفر است به شدت کاهش پیدا کرده است.

وی، اشاره کرد: در صندوق تأمین اجتماعی که بهترین صندوق است، چهار و یک دهم به یک نفر است و بسیاری از صندوق‌ها بسته تعریف شدند. علت اصلی این است که میانگین شاخص امید به زندگی افزایش یافته و ضریب پشتیبانی کاهش یافته است.

منبع: سیتنا