Gerdab.IR | گرداب

چت‌جی‌پی‌تی به شکل فیزیکی عرضه خواهد شد؟

چت‌جی‌پی‌تی به شکل فیزیکی عرضه خواهد شد؟
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲

جیم فن، محقق ارشد حوزه هوش مصنوعی، معتقد است به زودی شاهد رواج ربات‌های هوشمند خواهیم بود.

به گزارش گرداب، جیم فن (Jim Fan) محقق برجسته حوزه هوش مصنوعی و مدیر واحد هوش مصنوعی شرکت ان‌ویدیا (Nvidia) صحبت‌های جالبی درباره آینده این صنعت داشته است. وقتی از او پرسیده شد که به جز مدل‌های زبانی بزرگ چه چیزی را باید در سال آینده میلادی انتظار داشته باشیم، او پاسخ داد: «روباتیک، بدون شک».

او می‌گوید: «ما تنها حدود سه سال فاصله داریم تا زمانی که چت‌جی‌پی‌تی به شکل ربات‌های هوش مصنوعی فیزیکی در اختیار ما باشند».

محققان معتقدند شبیه‌سازی و داده‌های ترکیبی و سینتتیک نقش مهمی در حل مشکل توسعه ربات‌های هوشمند و دقت آن‌ها ایفا خواهد کرد و در نهایت بینش رایانه را به طور کلی گسترش خواهد داد. روزی که افراد بتوانند به شکل فیزیکی با ربات‌های هوشمند تعامل داشته باشند نزدیک است. اما این که میزان هوشمندی نسخه چت‌جی‌پی‌تی در ۳ سال بعدی چه خواهد بود را کسی به شکل دقیق نمی‌داند.

شرکت ان‌ویدیا در طی سال‌های اخیر به خطر سرمایه‌گذاری پرخطری که در حوزه هوش مصنوعی انجام داده، قدرتمندتر شده و رشد داشته است. در طی سال‌های اخیر سهام این شرکت حدود ۲۳۷ درصد رشد داشته است و سرمایه مالک آن جنسن هوانگ (Jensen Huang) از ۳۰ میلیارد دلار به ۴۴ میلیارد دلار در ۲۰۲۳ رسیده است و اکنون در فهرست ثروتمندان نشریه بلومبرگ در جایگاه ۲۹ م قرار دارد.