Gerdab.IR | گرداب

درآمد ۶۰۰ میلیون دلاری هکر‌های کره شمالی از کریپتو در ۲۰۲۳

درآمد ۶۰۰ میلیون دلاری هکر‌های کره شمالی از کریپتو در ۲۰۲۳
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲

به گزارش موسسات غربی تقریبا یک سوم درآمد حاصل از فعالیت‌های غیرقانونی در حوزه ارز دیجیتال متعلق به هکر‌های کره شمالی است.

به گزارش گرداب، موسسه اطلاعات بلاکچین TRM هکر‌های کره شمالی در سال ۲۰۲۳ توانسته‌اند حدود ۶۰۰ میلیون دلار به جیب بزنند که این بدین معناست که حدود یک سوم سرقت از طریق ارز دیجیتال توسط آن‌ها صورت گرفته است.

باید در نظر گرفت با وجود که عدد ۶۰۰ میلیون دلار درآمد بسیار قابل توجهی برای هکر‌های کره شمالی به نظر می‌رسد، اما نسبت به سال گذشته آن‌ها ۳۰ درصد کاهش درآمد داشتند و گزارش شده که در سال ۲۰۲۲ آن‌ها درآمد ۸۵۰ میلیون دلاری ثبت کرده‌اند.

گزارشگران همچنین ذکر کرده‌اند در صورتی که حملات سایبری رخ داده در اواخر سال گذشته میلادی نیز به این هکر‌های کره شمالی منتسب شوند، این میزان می‌تواند تا ۷۰۰ میلیون افزایش پیدا کند. در روز آخر سال ۲۰۲۳ حمله‌ای به زنجیره اوربیت اتفاق افتاد که بیش از ۸۰ میلیون دلار به سرقت رفت. گمانه‌هایی درباره فعالیت هکر‌های کره شمالی در این اتفاق وجود دارد.

درآمد ۶۰۰ میلیون دلاری هکر‌های کره شمالی از کریپتو در ۲۰۲۳
مبلغ به‌سرقت‌رفته توسط هکر‌های کره‌شمالی از سال ۲۰۱۷ (منبع: TRM)

در مجموع محققان TRM معتقدند که ۲.۷ میلیارد دلار ارز دیجیتال توسط هکر‌های منتسب به کره شمالی از سال ۲۰۱۷ به سرقت رفته است.

رسانه‌های غربی دولت کره شمالی را به سرقت از طریق ارز دیجیتال برای کسب درآمد و فرار از تحریم‌های بین‌المللی متهم می‌کنند.