Gerdab.IR | گرداب

گوگل صرافی‌های بزرگ رمزارز را از بازار هند حذف کرد

گوگل صرافی‌های بزرگ رمزارز را از بازار هند حذف کرد
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲

در پی ممنوعیت این سکو‌ها شرکت‌های فناوری به تصمیم دولت این کشور عمل کردند.

به گزارش گرداب، گوگل بسیاری از صرافی‌های رمزارز از جمله بایننس Binance و کراکن Kraken را از فروشگاه پلی استور در هند خود حذف کرد. این ممنوعیت دو هفته پس از آن اعلام شد که این صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال متهم به فعالیت غیرقانونی در این کشور شدند.

واحد اطلاعات مالی (FIU) که یک سازمان دولتی هندی و مسئول پیگیری قانونی تراکنش‌های مالی است، اخیراً به ۹ شرکت ارز دیجیتال اخطار‌هایی درباره پایبند نبودن آنان به قوانین هند ارسال کرد.

اپل در اوایل هفته جاری این برنامه‌ها را از اپ استور حذف کرد و چند روز بعد نیز شبکه‌های مختلف تلفن همراه و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت، وب‌سایت‌های صرافی‌های رمزارز را مسدود کردند.

صرافی‌های دیگری که برنامه‌های آن‌ها حذف شده‌اند شامل هوبی، گیت. آی. او، بیترکس و بیتفینکس هستند.

با توجه به مالیات ۳۰ درصدی عایدی از سرمایه و مالیات ۱ درصدی از تراکنش‌ها، تعداد زیادی از معامله‌گران رمزارز در هند به پلتفرم‌های جهانی که قواعد شناخت مشتری (KYC) را با سختگیری کمتری اجرا می‌کنند مهاجرت کردند. این امر در دو سال گذشته باعث کاهش ۹۷ درصدی معاملات در WazirX که یکی از صرافی‌های محبوب هندی است شده بود.

برخی از پلتفرم‌های هندی مانند CoinSwitch و CoinDCX که منابع مالی خوب دارند همچنان کاربران را ملزم به احراز هویت می‌کنند. اما معامله‌گران با هدف نپرداختن مالیات کمتر به آن‌ها مراجعه می‌کنند.

هند پیش از این نیز سختگیری‌های بسیاری در زمینه رمزارز‌ها و صرافی‌ها نشان داده است. پنج سال پیش، بانک مرکزی هند رمزارز‌ها را ممنوع کرد. اگرچه این ممنوعیت در نهایت توسط دیوان عالی هند نقض شد، بانک مرکزی از آن زمان همچنان پیگیر ممنوعیت رمزارزهاست و مقامات ارشد این نهاد ارز‌های دیجیتال را به کلاهبرداری‌های پانزی تشبیه کرده‌اند.

منبع: TechCrunch