Gerdab.IR | گرداب

آمریکایی‌ها ترجیح می‌دهند به فیبر نوری متصل باشند

آمریکایی‌ها ترجیح می‌دهند به فیبر نوری متصل باشند
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲

نظرسنجی جدید نشان می‌دهد دو سوم از آمریکایی‌ها فیبر نوری را انتخاب می‌کنند.

به گزارش گرداب، مطالعه‌ای نشان می‌دهد که اینترنت پرسرعت فیبر نوری اکنون به عنوان بهترین روش ارائه خدمات اینترنت از نظر سرعت و اطمینان‌پذیری توسط ۶۳ درصد از تمام مصرف‌کنندگان آمریکایی، از جمله ۵۴ درصد از کاربران اینترنت سیمی ترجیح داده می‌شود.

این پژوهش از سوی انجمن فیبر نوری آمریکا (Fiber Broadband Assiciation) و با عنوان وضعیت «اینترنت پهن‌باند در ایالات متحده: تمایل رو به رشد به اینترنت پرسرعت فیبر نوری» منتشر شده است.

این تحقیق بر استفاده از اینترنت در میان مشتریان آنلاین آمریکایی متمرکز است و نسخه ۲۰۲۳ آن، که در ماه می ۲۰۲۳ انجام شده و جامعه آماری آن شامل ۴۰۰۰ نفر بوده است.

این مطالعه نشان داد که تقاضای زیربنایی برای اینترنت پرسرعت با کیفیت بالا همچنان قوی است و به عنوان دومین امکانات مهم در یک خانه، پس از حمام رتبه‌بندی شده است. همچنین این مطالعه نشان داد که مصرف‌کنندگان علاقه زیادی به بسیاری از کاربرد‌های پهنای باند آینده نشان می‌دهند.

وقتی از پاسخ‌دهندگان پرسیده شد که کدام نوع سرویس اینترنتی از نظر سرعت و قابلیت اعتماد بهترین است، اینترنت پرسرعت فیبر نوری با اکثریت قابل توجهی برنده شد و امتیازاتی ۲.۵ برابر بیشتر از رقیب دوم خود (اینترنت سیمی) کسب کرد. انجمن فیبر نوری اعلام کرد که انتظار دارد در پنج سال آینده میزان نصب فیبر نوری با کل سال‌های پیش از این برابر باشد.

از نظر سهم بازار، اینترنت پرسرعت فیبر نوری همچنان در حال به گرفتن سهم بازار از اینترنت سیمی است.