Gerdab.IR | گرداب

انهدام یک شرکت هرمی فروش اسلحه در تهران

تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۸۹

در اولین بررسی‌ها مشخص شد که این افراد در پوشش فعالیت‌های هرمی خود، اقدام به فروش اسلحه می‌کنند.

بررسی‌ها پیرامون فعالیت یک شرکت هرمی، راز سایر فعالیت‌های مجرمانه اعضای یک باند را فاش کرد و به این ترتیب با متلاشی شدن باند، پرونده‌ای در دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم رایانه‌ای به جریان افتاد.

به گزارش گرداب، مدتی قبل با گزارشات مردمی، مسئولان دادسرای ناحیه ۳۱ تهران از فعالیت هرمی یک باند سازمان‌یافته در منطقه پونک تهران با خبر شدند و به این ترتیب تحقیقات پیرامون فعالیت‌های این باند آغاز شد.

در اولین بررسی‌ها مشخص شد که این افراد در پوشش فعالیت‌های هرمی خود، اقدام به فروش اسلحه می‌کنند.

با انجام اقدامات تحقیقاتی و نفوذ عوامل اطلاعاتی به داخل این باند بر اساس دستورات قضائی بازپرس ویژه رسیدگی به جرائم رایانه‌ای، فعالیت‌های باند مذکور مورد بررسی جدی قرار گرفت و نهایتا طی یک معامله صوری، عوامل اطلاعاتی دو قبضه اسلحه از این باند خریداری کردند.

در پی این اقدام و با تمرکز بیشتر روی روابط متهمان، سرانجام ۱۱ نفر از اعضای باند در سه منطقه تهران شناسایی و دستگیر شدند.

قاضی رضا جعفری، معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم رایانه‌ای با اعلام این خبر گفت: «در بازرسی از مخفیگاه متهمان، هزار تیره فشنگ و ۲۵ قبضه انواع سلاح کشف و ضبط شد.»

وی با بیان اینکه متهمان به جرائم ارتکابی اعتراف کرده‌اند، افزود: «در حال حاضر همه متهمان تحت قرار بازداشت موقت هستند و اتهام آنان فعالیت هرمی و خرید، فروش و نگهداری سلاح است.»

معاون دادستان تهران، گفت: «تحقیقات در خصوص این پرونده برای کشف زوایای پنهان اقدامات اعضای باند ادامه دارد.»

منبع: ایسنا