Gerdab.IR | گرداب

همراهی تتر با دولت آمریکا در تحریم ونزوئلا

همراهی تتر با دولت آمریکا در تحریم ونزوئلا
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

این رمزارز اعلام کرد که حساب‌های مرتبط با دور زدن تحریم‌ها را مسدود می‌کند.

به گزارش گرداب، رمزارز تتر اعلام کرد تمام حساب‌هایی که در دور زدن تحریم‌های مالی آمریکا به ونزوئلا کمک می‌کنند را خواهد بست. این تصمیم پس از آن اعلام شد که رویترز گزارش کرد شرکت نفت ونزوئلا از این رمزارز برای انتقال درآمد‌های نفتی استفاده می‌کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که آمریکا قصد دارد تحریم‌ها علیه ونزوئلا را در ماه‌های آتی تشدید کند.

یک مقام شرکت تتر گفت که این رمزارز به فهرست تحریمی SDN پایبند بوده و «متعهد است که اطمینان حاصل کند حساب افراد مشمول تحریم‌ها به شکل مقتضی مسدود شود».

در سال‌های اخیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) در وزارت خزانه‌داری آمریکا که تحریم‌های یک‌جانبه را اجرا می‌کند، نظارت جدی بر رمزارز‌ها برای جلوگیری از نقض تحریم‌ها از این مسیر داشته است. در سال گذشته آمریکا صرافی CoinList را به دلیل کمک به کاربران روس خود برای انجام تراکنش‌های تحریمی به مبلغ ۱.۲ میلیون دلار جریمه کرد.

این نخستین نمونه از همکاری رمزارز تتر با دولت آمریکا نیست. تتر در ماه دسامبر سال گذشته نیز ۴۱ حساب را به دلیل ارتباط با افراد تحریم‌شده توسط آمریکا، مسدود کرد.

علاوه‌براین گزارش‌های قبلی گرداب نیز نشان از همکاری گسترده تتر با سازمان‌های امنیتی آمریکا دارد. تتر پیش از این صد‌ها میلیون دلار رمزارز را طبق درخواست نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا مسدود و بلوکه کرده است.

در همین رابطه بخوانید:
اسناد همکاری فعالانه تتر با آژانس‌های امنیتی آمریکا + دریافت فایل

منبع: CoinDesk