طبق رای دادگاه عالی اروپا، شرکت متا پلتفرمز باید استفاده از دادههای خصوصی جمع آوری شده از فیس بوک را برای تبلیغات هدفمند محدود کند.
به گزارش گرداب، «مکس شرمس» فعال حریم خصوصی در شکایتی که در دادگاه اتریش ثبت شده، ادعا کرده بود او در نتیجه فرایند آگهیهای شخصی سازی شده متا که مبتنی بر پردازش دادههای خصوصی است، هدف تبلیغات قرار گرفته است.
پس از آن دادگاه اتریشی از دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ راهنمایی خواست که این دادگاه عالی نیز با رای خود از شرمس پشتیبانی کرد.
دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در این باره گفت: یک شبکه اجتماعی آنلاین مانند فیس بوک نمیتواند از تمام دادههای خصوصی به دست آمده، بدون هیچ محدودیت زمانی و بدون تمایز نسبت به نوع داده، برای تبلیغات هدفمند استفاده کند.
قضات این دادگاه اعلام کردند اصل به حداقل رساندن دادهها تحت قوانین حفظ حریم خصوصی اتحادیه اروپا که به عنوان «مقررات حفاظت از دادههای عمومی» (GDPR) شناخته میشود نیز این امر را مشخص کرده است.
متا در مقابل اعلام کرد بیش از ۵ میلیارد یورو برای حفظ حریم خصوصی در محصولاتش هزینه کرده و از دسته خاصی از دادههایی که کاربران برای شخصی سازی تبلیغات ارائه میدهند استفاده نمیکند و از سوی دیگر آگهی دهندگان مجاز به اشتراک گذاری دادههای حساس نیستند.